در حال حاضر دو طرح بارکد وجود دارد، بارکدهای یک بعدی و دو بعدی که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. بسته به وظیفه، این دو نوع بارکد می توانند نقش های متفاوتی را ایفا کنند.

اولین بارکد خوان در سال 1952 توسط شخصی به نام جوزف و ودلند اختراع شد. این یک نماد چشم گاو نر ایجاد می کند که رایانه می تواند هنگام اسکن آن را به عنوان شماره محصول تفسیر کند. در آن زمان، فناوری کافی برای پشتیبانی از اختراع و طراحی در مقیاس بزرگ وجود نداشت. اما در سال 1974، جورج لور وظیفه ایجاد بارکد را بر عهده گرفت. Leor موفق شد و بارکد اسکنر به عنوان بارکد UPC برای استفاده در سراسر جهان شناخته شد.

دانلود کدخوان های تک بعدی:

اسکنر بارکد خوان یک بعدی اعداد موازی مشکی را نمایش می دهند که اکثر مردم به این بارکد فکر می کنند. کدهای upc Laverer معمولاً رایج ترین در فروشگاه های خرده فروشی هستند، اگرچه آنها کوچکترین چیزهایی هستند که می توانید از یک بارکد استخراج کنید، یک نوار کد یک بعدی فقط می تواند شامل 20 تا 25 کاراکتر باشد.

مزیت اصلی بارکدهای تک بعدی قیمت آنهاست. اسکنر بارکد برای مدل های یک بعدی نیز بسیار ارزان تر از مدل های دو بعدی است. به این دلیل که بارکدهای دوبعدی جدید هستند و بنابراین گران هستند. اگر محیط کار شما نیاز به اطلاعات زیادی در بارکد ندارد، بارکدخوان های یک بعدی گزینه خوبی برای شما هستند. به طور کلی، این بارکدخوان ها سریعتر هستند و محدوده اسکن طولانی تری دارند.

بارکدخوان های دو بعدی:

اسکنرهای بارکد دوبعدی، اسکنرهای بارکد هستند که داده ها را در مجموعه ای از سلول های کنتراست نمایش می دهند. رایج ترین کد QR است که به طور گسترده در تبلیغات و بازاریابی استفاده می شود، اما بارکدهای دو بعدی می توانند حاوی اطلاعات عمودی و افقی باشند که می توانند اطلاعات بیشتری را ذخیره کنند. این بارکدها می توانند حاوی 2000 کاراکتر یا بیشتر باشند. آنها همچنین قادر به پیوند به وب سایت ها هستند و می توانند برای ردیابی محصول و موارد دیگر استفاده شوند.

مزیت دیگر این است که آنها توانایی اسکن بارکدها را در هر جهتی دارند که اسکن را سریع و کارآمد می کند. با یک اسکنر بارکد دو طرفه، برخلاف اسکن یک طرفه، می توان چندین فیلد را به طور همزمان پر کرد! ایده آل برای کارهایی مانند کار در انبارها.

بارکدهای دوبعدی می توانند حاوی اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به بارکدهای 1 بعدی باشند که تشخیص محصولات تقلبی را آسان تر می کند.

افزایش درآمد با استفاده از بازاریابی تلفن همراه

بازاریابی الکترونیکی و چند کاناله درهای زیادی را به روی خرده فروشان برای برتری در بازار کار باز کرده است. به این ترتیب وابستگی کامل به ذخیره سازی فیزیکی از بین می رود. با سایت‌های تجارت الکترونیکی خود، خرده‌فروشان نوآور می‌توانند پیروان اجتماعی پیدا کنند و محصولات خود را به صورت الکترونیکی در تلاش برای جذب مصرف‌کنندگان تلفن همراه بازاریابی کنند.

خرده فروشان می توانند با ارائه یک تجربه مثبت درآمد خود را با هر معامله افزایش دهند. جوایز فوری برای مشتریان وفادار، تراکنش‌های نقطه فروش تلفن همراه (MPOS) و امکان استفاده از کوپن‌های شخصی‌سازی شده موبایل، همگی با بارکدخوان‌های دوبعدی امکان‌پذیر هستند.

برنامه های وفاداری را نصب کنید

بازاریابی موبایلی باعث افزایش فروش می شود. از سوی دیگر برنامه های وفاداری به خریداران برای خریدهای تکراری پاداش می دهند. در حال حاضر، بازرگانان می توانند این دو ویژگی را با نصب یک برنامه در POS خود یکپارچه کنند. برخی از برنامه ها از بارکدخوان های دوبعدی برای پر کردن خودکار برنامه های عضویت با اطلاعات مرتبط استفاده می کنند. به این ترتیب خطاها و تاخیرهای ورود اطلاعات تا حد زیادی برطرف می شود. این قابلیت ها خرده فروشان امروزی را قادر می سازد تا فعالیت های بازاریابی مستقیمی را انجام دهند که به مشتریان وفادار پاداش می دهد و فروش را افزایش می دهد.

نگاهی گذرا به سن خریدار بیندازید

برای تسریع زمان بررسی، جلوگیری از تقلب و جلوگیری از جریمه های گران قیمت، بهتر است از اسکنرهای بارکد دو بعدی استفاده کنید که می توانند فوراً سن خریداران را تأیید کنند. با یک اسکن سریع، دستگاه به راحتی اطلاعاتی را در اختیار فروشگاه‌ها قرار می‌دهد تا برخی از تراکنش‌ها مانند فروش اقلامی مانند تنباکو و فرآورده‌های تنباکو را تأیید کنند. در برخی کشورها حتی می توان از بارکدخوان های دوبعدی برای ثبت اطلاعات مورد نیاز خرده فروشان در مورد خرید مواد مخدر و سلاح گرم استفاده کرد.

ریسک را کاهش دهید

بارکدخوان های دستگاه POS می توانند بارکدهای الکترونیکی قرار داده شده در داخل یا روی پیشخوان را اسکن کنند، مانند آنهایی که در بازاریابی تلفن همراه استفاده می شود. اما اگر یک اپراتور فروش به طور تصادفی به تلفن یا تبلت مشتری آسیب برساند در حالی که آن را برای اسکن نگه داشته است؟

خرده‌فروشان می‌توانند بارکدخوان‌های دوبعدی را به دستگاه‌های خود اضافه کنند تا خطر را به حداقل برسانند و بنابراین، مشتریان می‌توانند از دستگاه‌های تلفن همراه خود در برابر خطر محافظت کنند. آنها همچنین می توانند از این دستگاه های قابل حمل برای خواندن بارکد روی اقلام حجیم که به راحتی برای اسکن قابل حمل نیستند استفاده کنند. این کار از کارمندان در برابر صدمات و آسیب، کارفرمایان در برابر ادعاهای غیرضروری بیمه و کارکنان از نگرانی و استرس محافظت می کند.

بار اول بارکد را بخوانید.

اسکنرهای بارکد دوبعدی از فناوری تصویربرداری میدانی استفاده می کنند که تصاویر و تصاویر بارکد را می گیرد. به بازرگانان این امکان را می‌دهد تا بارکدهای کاغذی و 1 بعدی را با موفقیت اسکن کنند، صرف نظر از اینکه بارکد چاپ شده آسیب دیده یا اشتباه چاپ شده باشد. آنها همچنین می توانند از برنامه های دیجیتال محبوب استفاده کنند.

برای بررسی عجله کنید

بارکدخوان های لیزری در خواندن بارکدها قابل اعتماد هستند، اما نمی توانند کدهای تبلیغاتی یا وفاداری را از دستگاه های تلفن همراه بخوانند. بارکدخوان های رومیزی داخلی یا رومیزی می توانند به سرعت کدهای کاغذی را بخوانند، اما در خواندن کدهای الکترونیکی کند هستند.

با توجه به این موارد، بهتر است از یک دستگاه فشرده استفاده کنید که قابلیت اطمینان بارکد اسکنر لیزری و سرعت بارکد اسکنر رومیزی را داشته باشد. این بارکد خوان ها برای اسکن مقادیر زیادی بارکد طراحی شده اند. و برای اسکن برچسب روی سطوح منحنی. و تمام اطلاعات بارکد را در اولین پاس ثبت کنید. آنها همچنین می توانند کد UPC/EPC هر محصول را بخوانند. برای پردازش سریعتر و کارآمدتر در خط بازرسی.

بارکدها را از هر جهت اسکن کنید.

بارکدخوان های تصویر منطقه ای دوبعدی آوافرهنگ همه جهته هستند. این بدان معناست که آنها به راحتی می توانند هر بارکدی را از هر زاویه و جهتی اسکن کنند. فناوری تحمل حرکت و طراحی ارگونومیک، استفاده از این بارکد خوان ها را آسان کرده و در زمان فروشنده و مشتری و همچنین دستگاه POS صرفه جویی می کند. صندوقدارها به دلیل سهولت استفاده و قابلیت اسکن از این اسکنرهای همه کاره بیش از هر بارکد خوان دیگری رضایت دارند.

داده ها را در جایی ذخیره کنید.

همانطور که گفته شد، بارکدخوان‌های دوبعدی از موتورهای اسکن فضایی برای گرفتن تصاویر بارکد استفاده می‌کنند که آن‌ها را برای محیط‌های سخت که برچسب‌ها در آن پنهان شده‌اند، ایده‌آل می‌کند. اما آیا می دانستید که همین فناوری به بازرگانان اجازه می دهد تا از اسناد مهم خود عکس بگیرند؟

این نه تنها تضمین می کند که کارکنان اطلاعات مورد نیاز خود را در یک مکان مناسب دارند، بلکه از اشغال فضای انبارها و دفاتر شلوغ نیز جلوگیری می کنند.

فعالیت هایی که آماده حمایت از آینده هستند

با توجه به افزایش اپلیکیشن های تلفن همراه، خرده فروشان نیز برای رونق کسب و کار خود به دنبال اسکنر بارکد هستند. اسکنرهای محلی می توانند هم بارکدهای کاغذی و هم بارکدهای الکترونیکی یک بعدی و دو بعدی را بخوانند. از آنجایی که بارکد خوان های لیزری انعطاف پذیری مشابه بارکد خوان های معمولی را ندارند، بهتر است روی بارکد خوان های دو بعدی سرمایه گذاری کنید. این به شما این امکان را می دهد که از گزینه های موبایل امروزی به طور کامل استفاده کنید. همچنین تضمین می کند که شرکت شما منابعی برای رشد کسب و کار شما دارد.