با کاهش دمای غذا، سرعت رشد و تولید مثل باکتری ها کاهش می یابد و باعث می شود غذا در دمای اتاق ماندگاری بیشتری داشته باشد.

اگر یخچال اختراع نشده بود امروزه نمی توانیم به راحتی غذای خود را برای چند روز (در یخچال) یا چند هفته نگهداری کنیم. (در فریزر)

یخچال چگونه دمای داخل کابین را خنک می کند؟ تولید سرما توسط یخچال بسیار ساده است و زمانی اتفاق می افتد که حالت گاز مبرد از حالت گاز به مایع و بالعکس تغییر کند. در ادامه در مورد نحوه خنک سازی یخچال و نحوه عملکرد یخچال بیشتر توضیح خواهیم داد. با نمایندگی بوش بمانید.

کولر گازی چگونه سرما تولید می کند؟

تغییر حالت گاز از مایع به مایع به گاز باعث ایجاد سرما در یخچال می شود، اما چگونه می توان گاز را از مایع به گاز و بالعکس تبدیل کرد؟

برای این کار به قطعاتی مانند:

موتور یخچال

اپراتور

خازن

لوله مو

البته قطعات دیگری نیز در یخچال وجود دارد: بردهای الکترونیکی، سنسورها، دماسنج ها، تایمرها، ترمودیسک ها، ترموفیوزها و ... که کنترل، تولید سرد توسط 4 قطعه فوق انجام می شود.

کارکرد موتور یخچال

برای تغییر حالت گاز و ایجاد سرما در یخچال نیاز به حرکت و تغییر فشار گاز است، کمپرسور یا موتور یخچال فریزر گاز را به گردش در می آورد و در سیکل تبرید فشار ایجاد می کند.

برای اینکه بدانیم یخچال چگونه کار می کند باید بدانیم که یکی از مهمترین قسمت های خنک کننده یخچال موتور است و تا موتور یخچال کار نکند سرد نمی شویم.

بعد از تعمیرات یخچال بوش، کندانسور یخچال چگونه کار می کند؟

وقتی موتور روشن می شود، فشار گاز افزایش می یابد زیرا فشار گاز افزایش می یابد و در دمای محیط به مایع تبدیل می شود.

با تقطیر گاز فشار آن افزایش یافته و از کندانسور خارج شده و به سمت لوله مویین حرکت می کند.

نحوه عملکرد لوله های مویرگی در فریزرها

حال مبرد مایع با فشار زیاد به سمت لوله مویین حرکت می کند، جایی که مایع پس از عبور از فیلتر خشک کن وارد لوله مویین می شود.

لوله مویرگی لوله ای با قطر بسیار کم و طول زیاد است

اواپراتور یخچال و نحوه عملکرد آن در فریزر

اکنون زمان تغییر حالت از مایع به گاز پس از عبور از لوله مویین است، این تغییر حالت باعث سرما می شود.

حال سرمای تولید شده در اواپراتور با تبادل حرارت از جسم گرم به جسم سرد ایجاد می شود، این گاز دوباره به کمپرسور منتقل می شود و این چرخه تکرار می شود تا دمای قوطی یخچال تنظیم شود.