خدمات آنلاین

۵ مطلب در مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است

برخی از نشانه های زبان بدن را برای درک بهتر دیگران در نظر بگیرید


آیا تا به حال در موقعیتی قرار گرفته اید که حرف های طرف مقابل را باور نداشته باشید؟ آیا تا به حال احساس کرده اید که دیر سر کار آمده اید؟ شاید حس ششم شما مدام به شما می گوید که مخاطب با شما صادق نیست. شاید شخصی که با او صحبت می کنید سرش را تکان می دهد و می گوید "بله" اما می گوید "نه"؟

تفاوت بین آنچه مردم می گویند و آنچه ما از آنها می فهمیم، ناشی از تعامل غیرکلامی یا "زبان بدن" است. اگر آگاهی خود را از علائم و نشانه های زبان بدن افزایش دهید، درک دیگران برای شما بسیار آسان تر خواهد شد و می توانید به طور مؤثرتری با آنها ارتباط برقرار کنید.

گاهی اوقات، چیزهای ظریف - و گاهی اوقات حتی چیزهای قابل توجه - مانند حرکات و حرکات دست در حین صحبت کردن، حالات چهره و حتی تغییرات در کل بدن ما می‌توانند رویدادهای درونی ما را تحریک کنند و موقعیت‌ها را شناسایی کنند. نحوه راه رفتن، صحبت کردن، نشستن و ایستادن ما همه چیزهایی برای گفتن در مورد ما دارند و هر اتفاقی که در درون ما می افتد می تواند بر بیرون ما تأثیر بگذارد.

اگر زبان بدن و معانی احتمالی علائم مختلف آن را بدانید، افراد را بهتر درک خواهید کرد. به این ترتیب با دیگران بهتر کنار می آیید. علاوه بر این، با افزایش درک شما از دیگران، از پیام هایی که از طریق زبان بدن خود برای آنها ارسال می کنید، آگاه تر خواهید شد.

گاهی اوقات نیز اتفاق می‌افتد که پیام‌هایی که به دیگران می‌فرستیم مختلط است. ما یک چیز می گوییم اما بدن ما چیزی کاملاً متفاوت می گوید. این زبان غیرکلامی بر رفتار ما و نحوه برخورد ما با دیگران و رفتار آنها با ما تأثیر می گذارد.

در این مقاله ابعاد تعامل توضیح داده شده است. امیدواریم با این آگاهی بتوانید از این علائم و نشانه ها برای برقراری ارتباط موثرتر با دیگران استفاده کنید.

حالت اولیه ذهن و اعتماد به نفس

به زمانی فکر کنید که با فرد جدیدی در محل کار آشنا شدید. یا آخرین باری را که دیدید کسی سخنرانی کرد را به یاد بیاورید.

اولین فکری که در مورد این افراد در ذهن شما شکل گرفت چه بود؟ آیا احساس کردید که آنها کاملاً مطمئن هستند یا چندان اعتماد به نفس ندارند؟ آیا می خواهید با آنها صحبت کنید؟ آیا آنها شما را متقاعد کردند؟

چطور وارد اتاق شدند؟ آیا آن‌ها قدم می‌زدند، توجه شما را جلب می‌کردند و تماس چشمی برقرار می‌کردند یا پاهایشان را روی زمین می‌کشیدند، برای جلوگیری از تماس مستقیم چشمی دست به هر کاری می‌زدند و با تردید و لرزان روی صندلی می‌نشستند؟ دست دادنشان چطور بود؟ سفت و قوی یا ضعیف و شل؟

در طول مکالمه شما، آیا آنها تماس چشمی متخصص برقرار می کنند یا تمایل دارند نگاه خود را از شما بدزدند؟ آیا صورت آرام و ریلکس است یا گیج و نگران؟ چگونه دست و بازوهای خود را حرکت می دهند.. وقتی صحبت می کنند چگونه دستان خود را حرکت می دهند؟ آیا حرکت فضای زیادی را اشغال می کند، بازوها دراز هستند، آیا حرکت آسان و روان است؟ یا اینکه تا حد امکان فضای کمتری را اشغال کرده و بازوها را نزدیک بدن نگه دارید و سعی کنید حرکات آنها منظم و نامنظم باشد؟

با مشاهده رفتار دیگران می توانید یک سری علائم و نشانه های رایج را شناسایی کنید. نشانه هایی که نشان می دهد مخاطب شما به شما اعتماد دارد یا خیر. چیزهای ساده و معمولی که در افراد با اعتماد به نفس باید دید:

وضعیت عمودی: صاف بایستید و شانه ها به عقب برگردید.

تماس چشمی - هوشمندانه با لبخند؛

حرکات دست و بازو - هدف و اندازه گیری؛

گفتار - واضح اما آهسته؛

تن صدا - متوسط ​​به پایین.

با یادگیری زبان بدن زهرا شیراحمدی می توانید احساساتی را که ندارید، بیان کنید، علاوه بر این که به دیگران باز می شوید!

به عنوان مثال، اگر در موقعیتی هستید که می خواهید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، مانند ارائه پاورپوینت در یک کنفرانس بزرگ یا شرکت در یک جلسه مهم، می توانید از نشانه های اطمینان خاصی استفاده کنید تا خود را طوری معرفی کنید که گویی اعتماد به نفس دارید. شما به اندازه کافی اعتماد به نفس دارید.

حال بیایید به سناریوی دیگری نگاه کنیم.

بنابراین به حالت دفاعی می رود

زمانی را به یاد بیاورید که در یک جلسه سخت و خسته کننده بودید. شاید زمان بررسی عملکرد و ارائه بازخورد به کارمندان فرا رسیده باشد، یا شاید وظیفه مذاکره در مورد ضرب‌الاجل‌ها یا مذاکره در مورد قرارداد کاری را بر عهده داشته باشید. در حالت ایده‌آل، هم شما و هم طرف مقابل مایلید به حرف‌های یکدیگر گوش دهید و به طرف مقابل فرصت دهید تا بتوانید جلسه را با آرامش و بدون دعوا به پایان برسانید.

اما گاهی اوقات طرف مقابل آنقدر تدافعی می کند که واقعا صدای شما را نمی شنود. بگذارید بگوییم که این اتفاق در جلسه بررسی عملکرد یک کارمند رخ می دهد. مهم است که به همکار خود توضیح دهید که مجموعه خاصی از رفتارها باید تغییر کند. بنابراین باید با گوش شنوا به آنچه می گویید گوش دهید. شما باید کاری کنید که مخاطبتان واقعاً به آنچه می‌گویید توجه کند و حاضر باشد لحظه‌ای درباره آن فکر کند تا بفهمد چه می‌گویید. اما چگونه می دانید که حرف های شما شنیده نمی شود؟

برخی از علائم متداول که نشان می دهد همسر شما حالت تدافعی دارد عبارتند از:

هنگام صحبت کردن، حرکات دست و بازو سبک است و بازوها به بدن نزدیک هستند.

حالت چهره به حداقل مقدار خود رسیده است.

بدن او رو به شما نیست و رو به سمت دیگر است.

هر دو دست در جلوی سینه جمع شده اند

تماس چشمی بسیار کمی وجود دارد یا فرد به پایین نگاه می کند.

وقتی این نشانه‌ها را دریافت می‌کنید، می‌توانید سخنرانی یا ارائه خود را طوری تنظیم کنید که مخاطبانتان احساس راحتی و پذیرش بیشتری نسبت به پیام شما داشته باشند.

به همین ترتیب، وقتی در یک موقعیت مکالمه حالت تدافعی به خود می گیرید، می توانید زبان بدن خود را تماشا کنید تا ببینید آیا پیامی را به طرف مقابل منتقل می کنید که باز و پذیرای موضوع بحث است یا خیر.

با گروه های عقب نشینی و سیگنال کار کنید

آیا تا به حال ارائه ای داشته اید و احساس کرده اید که مخاطبان شما واقعاً شما را باور نکرده اند؟ آیا تا به حال برای رسیدن به توافق بر سر وظایف و ضرب الاجل های درون یک تیم تلاش کرده اید؟ آیا همه در بحث حضور داشتند یا برخی بی تفاوتی نشان دادند و بحث را ترک کردند؟

در حالت ایده‌آل، زمانی که فردی می‌خواهد ارائه دهد، سخنرانی کند یا کار گروهی انجام دهد، ترجیح می‌دهد که حضار 100 درصد توجه داشته باشند. اما حقیقت این است که به خودی خود اتفاق نخواهد افتاد. اگر از تعدادی از علائم و نشانه‌های رایج کناره‌گیری از یک بحث آگاه هستید، می‌توانید در صورت لزوم مخاطب را به طور فعال در بحث مشارکت دهید. برخی از این علائم عبارتند از:

سرها پایین است.

چشم ها به جایی ناشناخته نگاه می کنند.

آنها با لباس یا خودکار خود بازی می کنند.

آنها نه می نویسند و نه نقاشی می کنند.

ممکن است مخاطبان شما غرق شوند.

اگر متوجه شدید که شخصی از موضوع منحرف شده یا حوصله اش سر رفته است، می توانید کاری انجام دهید تا مکالمه را دوباره درگیر کنید و روی موضوع تمرکز کنید. یکی از راه های انجام این کار این است که از او یک سوال خاص بپرسید.

در حین انجام همه این کارها، به یاد داشته باشید که زبان بدن شما معنایی را که می خواهید می رساند.

نشانه های دروغگویی

از بین همه نشانه هایی که در زبان ظریف بدن دیگران می بینیم، تشخیص دروغ برای ما مفیدترین است.

برخی از علائم و نشانه های دروغگویی (زبان بدن یک دروغگو):

نه تماس چشمی و نه چیزی. مردمک های من باریک هستند و حرکات سریع چشم قابل مشاهده است.

هنگام صحبت کردن، دست یا انگشتان باید جلوی دهان قرار گیرند.

بدن او جلوی شما نیست. یا حرکات دست شما در حین صحبت غیرعادی/غیر طبیعی است.

تندتر نفس می کشید.

تغییر در رنگ پوست رخ می دهد. مثلا گلو یا صورت قرمز می شود.

تعریق افزایش می یابد.

در صدا نیز تغییراتی ایجاد شده است. به عنوان مثال، تغییر در لحن، زمزمه کردن، نرم شدن گلو وجود دارد.

مانند هر زبان غیر کلامی، مهم است که به یاد داشته باشید که زبان هر کسی متفاوت است. اگر برخی از علائم رایج خوابیدن به یک طرف را می بینید، نباید عجولانه نتیجه گیری کنید و به پهلوی خود بگردید. بسیاری از این علائم را می توان با علائم اضطراب و استرس اشتباه گرفت. تنها کاری که باید انجام دهید این است که این علائم را به عنوان نشانه ای از نیاز به بررسی بیشتر بشناسید. در این صورت چند سوال بپرسید و این موضوع را با جزئیات بررسی کنید تا متوجه شوید که فردی که با او صحبت می کنید راست می گوید یا دروغ.

به طور کلی، اگر می خواهید دقت درک خود از زبان بدن کسی را بسنجید، به صحبت های او توجه کنید، به خصوص زمانی که در مصاحبه هستید یا در موقعیت هایی که مجبور به مذاکره و مذاکره هستید.

با کمی فکر جواب بده

اگر کسی سوال بسیار جالبی از شما  درباره آموزش آنلاین زبان بدن زهرا شیراحمدی پرسد چه می کنید؟

ممکن است بدون فکر جوابی بدهید یا مدتی به جواب فکر کنید. اگر گزینه دوم را انتخاب کنید، در واقع به فرد سوال کننده نشان می دهید که سوال خوبی پرسیده است. این سوال به قدری برای شما مهم است که پاسخ دادن به آن بیشتر طول کشید.

فرقی نمی کند که در یک مصاحبه شغلی هستید یا در حال مذاکره درباره موضوعی هستید. با این حال، بهتر است به مخاطبان خود نشان دهید که در حال فکر کردن هستید و قبل از پاسخ دادن به آنها زمان بدهید. برخی از علائم و نشانه هایی که نشان دهنده افسردگی هستند عبارتند از:

نگاه فرد به طرف مقابل است و تنها زمانی که قصد پاسخگویی را داشته باشد، تماس چشمی برقرار می کند.

با انگشتش چانه اش را نوازش می کرد

دست به گونه

سر کج شده، به بالا نگاه کنید

همه مثل هم نیستند

قبلاً اشاره کردیم که هر فردی منحصر به فرد است و علائم و نشانه‌های هر فرد ممکن است دلایل متفاوتی نسبت به آنچه فکر می‌کنید داشته باشد. این امر به ویژه زمانی اتفاق می‌افتد که تجربیات و رویدادهای زندگی افراد متفاوت باشد. به خصوص اگر تفاوت های فرهنگی زیادی بین دو طرف وجود داشته باشد.

اهمیت نگاه به مطالعه زبان بدن افراد در اینجاست. با پرسیدن سوالات ساده اما متنوع می توانید فرد را بهتر بشناسید و صحت پیش بینی های خود را بررسی کنید.

برای تمرین و بهبود زبان بدن خود، به تماشای افراد بروید. چه در مترو باشد چه در اتوبوس یا تماشای تلویزیون بدون صدا. ببینید آنها چگونه به یکدیگر عمل می کنند و چگونه واکنش نشان می دهند. وقتی دیگران را می بینید، سعی کنید حدس بزنید در مورد چه چیزی صحبت می کنند یا چه احساساتی بین آنها وجود دارد.

حتی اگر فرصتی برای آزمایش تجزیه و تحلیل خود نداشته باشید، حداقل قدرت مشاهده خود را بهبود می بخشید، که به شما کمک می کند هنگام برقراری ارتباط با دیگران، سیگنال ها را راحت تر تشخیص دهید.

سرنخ:

علاوه بر یادگیری درک زبان بدن به منظور درک دیگران، بسیاری از افراد آگاهانه از زبان بدن برای انتقال خواسته های خود و تأیید سخنان خود استفاده می کنند. همه ما تجربه برخورد با زبان بدن یک فروشنده خودرو متقلب را داشته ایم.

اینکه این درست است یا نه بستگی به شرایط دارد. اگر با شخص جدیدی ملاقات می کنید یا یک سخنرانی ارائه می دهید، بهتر است چهره ای شجاع داشته باشید. اما اگر می‌خواهید کسی را متقاعد کنید که کاری را انجام دهد که به نفع او نیست. تظاهر کردن ایده خوبی نیست. علاوه بر این، بهتر است زبان بدن را به سرعت یاد بگیرید زیرا حرکات و رفتارهایی که تحت کنترل شما نیستند می توانند شما را از کار بیاندازند و نتیجه آن چیزی جز از دست دادن اعتماد به نفس و اعتماد نخواهد بود.
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر سایت

پرینتر لیزری چیست و چگونه کار می کند؟

 


اگر چاپگر مناسبی می خواهید که متن و تصاویر را با سرعت و کیفیت بالا چاپ کند، به خرید چاپگر لیزری فکر کنید. پرینترهای لیزری یکی از بهترین و پرطرفدارترین مدل های پرینتر دنیا در بازار ایران هستند. سرعت و دقت چاپ بر روی آنها بسیار بالاتر از سایر مدل های چاپگر است. به همین دلیل است که از پرینترهای لیزری برای نیازهای اداری و شخصی و خانگی استفاده می شود.

با ما همراه باشید تا در مورد پرینتر لیزری چیست، چگونه کار می کند و انواع آن بیشتر بدانید.

تاریخچه پرینترهای لیزری و چاپ لیزری

چاپگر لیزری توسط زیراکس در دهه 1960 توسعه یافت، زمانی که ایده استفاده از لیزر برای ترسیم تصاویر بر روی درام دستگاه کپی برای اولین بار مورد بحث قرار گرفت. پرینترهای لیزری به طور گسترده در دفاتر بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا به طور کلی کارآمدتر از چاپگرهای جوهر افشان هستند.

وظیفه اصلی چاپگرها دریافت تصاویر و متون مختلف از رایانه و چاپ آنها بر روی کاغذ است. کیفیت و سرعت بالا در فرآیند چاپ یکی از مزیت های اصلی چاپگر است و با چاپگر لیزری می توانید پروژه های متنی و گرافیکی مختلف را با کیفیت بالا و بسیار سریع چاپ کنید.

پرینترهای لیزری مشابه دستگاه های فتوکپی عمل می کنند. در واقع، سازندگان پرینترهای لیزری را بر اساس نحوه عملکرد دستگاه‌های فتوکپی مدل‌سازی کرده‌اند. همانطور که می دانید در دستگاه فتوکپی یک پرتو نور روشن از صفحه نمایش عبور می کند تا تصویر مورد نظر را روی کاغذ منتقل کند. پرینتر لیزری نیز کار می کند.

پرینتر لیزری چیست؟

احتمالاً شما هم تجربه ایجاد الکتریسیته ساکن پس از مالش برخی تجهیزات را داشته اید. به عنوان مثال، وقتی بادکنکی را روی خز خود می‌مالید، متوجه می‌شوید که بادکنک پلاستیکی جذب خز می‌شود. در این فرآیند الکترون ها از سطح یک ماده کشیده می شوند و روی سطح ماده دیگری قرار می گیرند. این در مورد پرینترهای لیزری نیز اتفاق می افتد. در پرینترهای لیزری، نیروهای الکترواستاتیک فرآیند چاپ را هدایت می کنند. الکترواستاتیک نیروی بارهای الکتریکی است که به یکدیگر متصل می شوند.

در نظر بگیرید که وقتی پرینتر لیزری روشن می شود، پرتوی از پرتوهای لیزری به جلو و عقب می گذرد تا تصویر مورد نظر روی سیلندر ایجاد شود که آن نیز بارگذاری شده است. نام این سیلندر باردار درام است. اکنون دستگاه تونر نیز شارژ می شود و به لطف قانون جابجایی شارژ، تونر تصویر را به کاغذ منتقل می کند. در نهایت تصویر تحت تاثیر حرارت فیکسر به کاغذ ثابت روی ورق منتقل می شود. به لطف این فرآیند، پرینترهای لیزری، بر خلاف دستگاه های فتوکپی، برای چاپ نیازی به سند فیزیکی ندارند و اسناد ذخیره شده در رایانه را می توان بسیار سریع و آسان چاپ کرد.

چاپگر لیزری چگونه کار می کند؟

هنگامی که دستگاه چاپگر دستورالعمل چاپ اسناد را دریافت می کند، موتور چاپگر لیزری با دریافت سیگنال از دستگاه و شروع فرآیند چاپ شروع به کار می کند.

دایره ای از آتش که برق را شارژ می کند. پرتو لیزر در یک آینه چند ضلعی منعکس می شود و تصویری را بر روی یک چرخ حساس به نور ایجاد می کند. سپس ذرات تونر توسط تصویر الکترواستاتیک به چرخ جذب می شوند و نیروی قوی باعث می شود تونر از درام به کاغذ کشیده شود. سپس تصویر از فیوزر عبور کرده و با حرارت و فشار روی کاغذ قرار می گیرد. لیزرهای رنگی از همان فرآیند چاپ برای آبی، قرمز، زرد و سیاه استفاده می کنند.

چاپگر لیزری چگونه کار می کند؟

برای درک نحوه عملکرد پرینتر لیزری، ابتدا باید با قسمت های مهم این چاپگرها آشنا شوید. در ادامه این مقاله با اجزا و قطعات پرینترهای لیزری بیشتر آشنا خواهید شد.

اجزا و قطعات پرینتر لیزری

در داخل پرینتر لیزری، یک منبع نور ثابت و یک آینه چند زاویه ای خواهید دید. قطعات اصلی چاپگر شامل غلتک تغذیه، غلتک راهنمای کاغذ، درام، کارتریج تونر و غلتک انتقال است. در این چاپگرها، واحد فیوزر از یک چرخ فشار و یک چرخ چرخان تشکیل شده است.

تونر در پرینترهای لیزری

تونر مهمترین بخش در یک چاپگر لیزری است، وجود آن برای چاپگر به همان اندازه اهمیت دارد که وجود خون در رگ برای زندگی انسان مهم است. چاپگرهای جوهرافشان باید از جوهر برای چاپ تصاویر و متن استفاده کنند. اما در چاپ لیزری همه چیز کمی متفاوت است. تونر وظیفه چاپ متن روی کاغذ را در چاپگر لیزری بر عهده دارد. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که تونر همان جوهر نیست. در عوض، تونر یک پودر و ماده خشک است که از میکروپلاستیک های باردار الکترواستاتیکی تشکیل شده است.

چاپگر چاپگر

تونر ترکیبی از جوهرها و رزین های فرموله شده و سایر مواد دانه ای برای موتور چاپ لیزری است. تونر پرینتر لیزری در واقع یک ماده بسیار مهم در پرینترهای لیزری است. تونرها دقیقاً یکسان نیستند و هر چاپگر لیزری از جوهر خود استفاده می کند. درست است که تونر نقش بسیار مهمی در پرینتر لیزری دارد، اما برای درست کار کردن به قسمت های دیگری از چاپگر لیزری نیاز دارد که در ادامه خواهید آموخت.

درام برای پرینترهای لیزری

در پرینترهای لیزری، درام قسمت بسیار مهمی است که شکل استوانه ای دارد. این باتری توسط سیمی شارژ می شود که جریان خوبی دارد. همانطور که درام در چاپگر می چرخد، یک لیزر بر روی سطح چاپ می تابد. اکنون، درام پودر سیاه تونر را به کاغذ منتقل می کند. این پودر بسیار نرم است و فقط به لبه های ناهموار کاغذ می چسبد. انتقال بارهای مثبت و بارهای منفی به دلیل انتقال الکترواستاتیکی اتفاق می افتد.

درام کارتریج لیزری

واحد فیوزینگ در پرینترهای لیزری

فیوزر یک غلتک داغ در چاپگر لیزری است که کاغذ از آن عبور می کند تا پودرهای ریخته شده روی کاغذ با این حرارت و فشار ذوب شده و در الیاف کاغذ قرار گیرند.

یک نوع پرینتر لیزری

پرینترهای لیزری یکی از بهترین گزینه ها برای چاپ، اسکن، کپی و فکس هستند. با این حال، این پرینترها دارای مدل های متفاوتی از جمله موارد زیر هستند:

پرینترهای لیزری یکبار مصرف و قابل استفاده مجدد

تنها یک چاپگر قابل استفاده است و وظیفه آن چاپ متن و اسناد گرافیکی روی کاغذ است. اما پرینترهای چندکاره امکانات مختلفی برای فکس، اسکن، چاپ و کپی اسناد دارند. چاپگرهای چند منظوره معمولاً برای محیط های اداری، شرکتی و خرده فروشی استفاده می شوند. زیرا در مطب مانند فکس، پرینت و کپی اسناد باید به طور مرتب انجام شود. خرید و نگهداری یک چاپگر چند کاره بیشتر از یک چاپگر تک کاره هزینه دارد. اما برای مصارف خانگی تنها یک چاپگر تک کاره با کیفیت کافی است.

پرینترهای تک کاره سرعت و کیفیت بالایی دارند که استفاده از آنها را آسان می کند. چاپگرهای یکبار مصرف به راحتی نگهداری می شوند و فضای کمی را اشغال می کنند. اکثر چاپگرهای چندکاره بهتر از چاپگرهای تک کاره هستند. چاپگرهای چندکاره رنگی بسیار پیشرفته تر از آن هستند که فقط توسط دفاتر فنی و مهندسی یا شرکت های چاپ استفاده شوند. پرینترهای لیزری سه کاره و پرینترهای لیزری چهار کاره از انواع پرینترهای چندکاره هستند.

چاپگر سه کاره به چه معناست؟

پرینترهای لیزری سه کاره قابلیت انجام سه کار چاپ، کپی و اسکن را دارند و وجود آنها برای مراکز آموزشی و اداری بسیار مفید است.

چاپگر چهار کاره به چه معناست؟

چاپگرهای لیزری چهارگانه می توانند چهار عملکرد خاص شامل چاپ، اسکن، کپی و فکس را انجام دهند. در چاپگرهای چند منظوره، برای استفاده از عملکرد فکس، باید از کابل تلفن متصل به تلفن ثابت استفاده شود.

پرینترهای لیزری رنگی و تک رنگ

همانطور که از نام آن پیداست، چاپگرهای رنگی می توانند متن را در رنگ های مختلف چاپ کنند. اما چاپگرهای سیاه و سفید فقط می توانند اسناد را به صورت سیاه چاپ کنند. چاپگرهای سیاه و سفید از کارتریج استفاده می کنند. اما پرینترهای رنگی از 4 کارتریج رنگی برای چاپ رنگ های مختلف استفاده می کنند.

به دلیل پیچیدگی پرینترهای رنگی و قیمت بالای کارتریج های رنگی، هزینه خرید و نگهداری پرینترهای رنگی بیشتر از چاپگرهای سیاه و سفید خواهد بود. در واقع سرعت چاپگرهای سیاه و سفید از سرعت چاپگرهای رنگی بیشتر است. زیرا چاپ تصاویر و دیدن 4 کارتریج رنگی مختلف زمان بیشتری می برد. با پرینترهای رنگی می توانید تصاویر و فایل های گرافیکی را با کیفیت بالا و رنگ های جذاب چاپ کنید.

اکنون که انواع پرینترهای لیزری را می شناسید، ممکن است فکر کنید که باید بهترین و حرفه ای ترین چاپگر را برای خود بخرید. با این حال، ایده خوبی است که ابتدا هدف اصلی از خرید چاپگر را مشخص کنید و مدل چاپگر مناسبی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد. به عنوان مثال اگر شما یک فریلنسر یا دانشجو هستید و گاهی اوقات نیاز به چاپ برگه های مورد نظر خود دارید، یک چاپگر یکبار مصرف سیاه و سفید برای شما مناسب است و می توانید این چاپگر را با قیمت پایین تری خریداری کنید و از آن برای کارهای مهم خود استفاده کنید. کار کن، انجامش بده

کارتریج پرینتر لیزری

همانطور که قبلاً گفتیم، تونر جوهر نیست. جالب است که بسیاری از افراد کارتریج و تونر را با هم اشتباه می گیرند. اما تونر و کارتریج نیز متفاوت هستند. تونر چاپگر لیزری در کارتریج آن ذخیره می شود و کل فرآیند چاپ با مواد تونر انجام می شود.

در چاپگر لیزری سیاه و سفید، تنها یک رنگ حاوی تونر سیاه وجود دارد. اما در چاپگر لیزری رنگی 4 کارتریج مختلف با رنگ های مختلف وجود دارد تا بتوانند انواع متن و تصاویر رنگی را به خوبی روی کاغذ چاپ کنند.

برندهای برتر و صاحبان فناوری چاپگر لیزری

امروزه شرکت های مختلفی در زمینه تولید پرینترهای لیزری فعالیت می کنند. اما برندهایی مانند Canon، HP، Samsung، Epson و Brother از جمله برندهای پیشرو در صنعت چاپگرهای لیزری هستند که چاپگرهای باکیفیت را به بازار عرضه می کنند.

در میان این برندها، پرینترهای لیزری اچ پی و پرینترهای لیزری کانن، پیشرو و صاحب فناوری هستند و به دلیل استقبال مصرف کنندگان، پرفروش ترین پرینترهای لیزری در بازار ایران هستند.

نکات مهم هنگام استفاده از پرینتر لیزری

اگر قصد دارید از پرینتر لیزری استفاده کنید، توصیه می کنیم موارد زیر را در نظر داشته باشید:

دامنه استفاده از پرینترهای لیزری: اولین نکته مهم در خرید پرینتر لیزری انتخاب چاپگر مناسب با توجه به نیاز است. این بدان معناست که باید به قابلیت های چاپگر توجه کنید و متناسب با نیاز خود یکی را انتخاب کنید.

اندازه کاغذ قابل استفاده در چاپگر: هنگام خرید پرینتر لیزری به اندازه کاغذ قابل استفاده در دستگاه توجه کنید و ببینید آیا متون و تصاویر روی کاغذهای A4 و A5 قابل چاپ هستند یا خیر.

ظرفیت کاغذ در سینی چاپ: به تعداد صفحاتی که می توان در پایین چاپگر برای چاپ مداوم و بدون وقفه قرار داد اشاره دارد. به عنوان مثال، اگر ظرفیت کاغذ چاپگر 100 صفحه باشد، می توانید 100 صفحه را همزمان چاپ کنید.

سرعت چاپ: با توجه به سرعت چاپ چاپگر، متوجه خواهید شد که دستگاه می تواند چند صفحه در دقیقه چاپ کند. سرعت چاپ یک چاپگر به صورت عدد محاسبه می شود و واحد ppm (صفحه در دقیقه) برای نمایش آن استفاده می شود.

زمان پردازش سفارش چاپ اول: این به این معنی است که بین ارسال سفارش چاپ و تکمیل فرآیند چاپ چقدر زمان می گذرد؟ هرچه فاصله کمتر باشد، چاپگر سریعتر کار می کند و چاپگر شما سریعتر دستورات خود را اجرا می کند.

حافظه چاپگر: چاپگرها حافظه مخصوص به خود را دارند که برای جلوگیری از خطا در هنگام چاپ اسناد وجود دارد. حافظه چاپگر (رم دستگاه) به بهبود سرعت و کیفیت چاپ کمک می کند. واحد حافظه چاپگر مگابایت است. به یاد داشته باشید که هر چه حافظه قوی تر باشد، سرعت و کیفیت چاپ بالاتر است.

پردازنده چاپگر: چاپگرهای لیزری از یک پردازنده برای پردازش عملیات چاپ استفاده می کنند. در پرینترهای لیزری، کل اطلاعات صفحه باید در حافظه چاپگر ذخیره شود و سپس از حافظه به قسمت چاپ منتقل شود. پردازشگر چاپگر وظیفه پردازش و انتقال صفحات را بر عهده دارد.

اتصالات چاپگر: همه پورت ها و دستگاه هایی که به شما کمک می کنند چاپگر خود را به دستگاه های دیگر متصل کنید در دسته اتصالات چاپگر قرار می گیرند. برخی از پرینترهای لیزری دارای پورت USB هستند. این بدان معناست که شما می توانید یک درایو فلش و یک کامپیوتر را به چاپگر متصل کنید و فایل های مورد نیاز خود را خیلی سریع چاپ کنید. برخی از چاپگرها می توانند از طریق یک شبکه با استفاده از کابل اترنت چاپ کنند. برخی دیگر دارای Wi-Fi هستند و می توانند به صورت بی سیم به شبکه یا مستقیماً به رایانه ها و تلفن های همراه متصل شوند.

دکمه های چاپگر و صفحه نمایش: برای روشن و خاموش کردن و کنترل عملکرد چاپگرهای دیگر می توانید از دکمه ها و صفحه نمایشگر چاپگر استفاده کنید و بهتر است هنگام خرید چاپگر گزینه ای را انتخاب کنید که برای شما مناسب است.

کیفیت و وضوح چاپگر: وضوح به کیفیت و وضوح چاپگر اشاره دارد که به عنوان تعداد نقاط چاپ شده در هر اینچ (نقطه در اینچ) تعریف می شود. وضوح چاپگر بالاتر به معنای کیفیت چاپ بهتر است.

ظرفیت چاپ ماهانه: در ادارات و سازمان ها باید به ظرفیت چاپ ماهانه چاپگر توجه کرد و به دنبال چاپگری بود که ظرفیت چاپ بالایی داشته باشد.

 

ویژگی های جذاب پرینترهای لیزری

به طور کلی پرینترهای لیزری ویژگی های جالب و خاصی دارند. یکی از قابلیت های پرینترهای لیزری امکان روشن و خاموش شدن خودکار است. یعنی وقتی دستگاه در حالت پرینت نیست، به طور خودکار به حالت خواب می رود و پس از ارسال دستور چاپ دوباره بیدار می شود. این باعث صرفه جویی در مصرف برق می شود. یکی دیگر از ویژگی های جالب پرینترهای لیزری، چاپ از راه دور یا eprint است که به شما این امکان را می دهد تا بدون نشستن پشت سیستم کارهای مختلفی مانند چاپ را انجام دهید.

اخرین حرف

سریع ترین و مطمئن ترین راه برای خرید پرینتر لیزری تک کاره یا چند کاره، خرید اینترنتی دستگاه مناسب است. در سایت آوای فرهنگ آریا می توانید انواع پرینترهای لیزری رنگی و سیاه و سفید یکبار مصرف و قابل استفاده مجدد اچ پی و کانن را با بهترین قیمت مشاهده کرده و مناسب ترین و بهترین پرینتر لیزری را با گارانتی معتبر خریداری نمایید.

ما به شما کمک می کنیم چاپگر مورد نظر خود را با اطمینان خریداری کنید. پس از خرید محصولات ما با گارانتی برای شما ارسال خواهد شد. بنابراین اگر می‌خواهید یک پرینتر لیزری درجه یک و باکیفیت بخرید، هم‌اکنون به فروشگاه اینترنتی ما مراجعه کنید و از بین ده‌ها مدل چاپگر، چاپگر مورد نظر خود را انتخاب کنید.
 

ماخذ: https://avafarhang.com/what-is-laser-printer/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر سایت

آهنگ جدید سامان جلیلی به نام «سر به راه»

متن آهنگ سر به راه سامان جلیلی

سر به راهت بودم اما بی هوا دل کندی از من آره سد راهت که نشد دیوونگیام بعد تو ادامه داره آره
هی خرابش میکنی حسی رو که دارم بهت من زمین خوردم نگیره بعد من حتی دلت
تو بمون باشه خودم میرم بفهمی بعد من کی تهش میمونه باهات هی از جدایی دم نزن
باشه برو شاید دلم چند وقتی تنها شه کی میتونست بجز تو عاشقم باشه
کی میدونه بجز تو
باشه یکم دوری برات خوبه برو بعدا خودت میفهمی چی میشی بدون من
کی میدونه بجز تو
هی خرابش میکنی حسی رو که دارم بهت من زمین خوردم نگیره بعد من حتی دلت
تو بمون باشه خودم میرم بفهمی بعد من کی تهش میمونه باهات هی از جدایی دم نزن

https://musicdel.ir/single-tracks/157589/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر سایت

برای روی کلیک کنید یا برای عدم روی: فالوور اینستاگرام و اجرای وبلاگ

 

تنها کاری که باید انجام دهید این است که با آنها در ارتباط باشید. برای حفظ و افزایش وفاداری مخاطبان خود در اینستاگرام همواره با آنان در ارتباط باشید. وب سایت مکان مناسبی است که میتوانید کاربران خودتان را به اینستاگرام هدایت کنید و در آنجا راحتر و صمیمیتر ارتباط داشته باشید. برای افزایش فالوور اینستاگرام یک تصویر پروفایل انتخاب کنید که برند شما در سایر شبکه های اجتماعی و سوشال مدیا نیز باشد مانند لوگوی شرکت خود یا یک عکس زیبا و قشنگ از خودتان. در این روش لازم است که حتماً با پیجهای مشابه با زمینۀ کاری خودتان پیدا کرده و از آنها بخواهید که برای پیج شما تبلیغ کنند. همین که کمی صفحۀ اکسپلور را اسکرول کنید، کلی پیجهای محتوایی و فروشگاهی خواهید دید که در زمینۀ مخصوص خود مشغول به فعالیت هستند. از کپشن مناسب استفاده کنید : یک کپشن خوب می تواند در پیج شما نگه داشته و برای شما کامنت و لایک بیاورد که این در ارسال پست به اکسپلور نقش عمده ای دارد . پس یک ربات خوب اینستاگرامی باید گزارش های دقیق را حتی به صورت لحظه ای به شما ارائه دهد و مهمتر از آن باید گزارش دقیقی از بازدهی اهداف مورد فعالیت را به شما نشان دهد تا متوجه شوید افراد هدف شما چقدر برای شما بازدهی داشته اند. و همچنین شما بعد از برسی و تحلیل های لارمه باید بر اساس نیاز ها و موارد در خواستی مخاطب ها یه برنامه و یا یک تقویم محتوایی درست و حسابی آماده نمایید تا بتوانید با این برنامه به هدف خود در فعالیت اینستاگرام برسید. اطلاعات اینستاگرام همیشه شما را از کمبود ها و نقاط قوت صفحه تان مطلع می کند و به کمک تحلیل این داده ها می توانید کاربران بیشتری جذب کنید و فالوور های بیشتری بگیرید.

گلهای شجریان - گلهای تازه ۳۱ هنگامی که کابری پست شما را در استوری خود بازنشر میدهد، مخاطبانش برای مشاهده پست وارد صفحه شما میشوند. این اطلاعات قابل اطمینانترین اطلاعاتی است که در اختیار شما قرار می گیرد تا ساعت درستی را برای انتشار پست انتخاب کنید. به طور طبیعی هر عکسی که با هشتگ مربوط به آن در اینستاگرام پست می کنید باعث می شود 3 نفر شما را دنبال کنند. همچنین برخی از سایت ها و سرویس ها هم در قبال افزایش لایک اینستاگرام هزینه هایی دریافت میکنند که چندان بکارگیری این دسته سایت ها را توصیه نمیکنیم، مگر در شرایطی که سرویس مورد نظر را به خوبی شناسید و به آن اطمینان داشته باشید. ممنون از نظرتون ولی باید خدمتتون عرض کنم همین حالا خیلی از اینفلوئنسرها و پیج های تجاری بزرگ در ایران از ربات اینستا برای افزایش فالوور استفاده می کنند. همانطور که از ابتدا هم انتظار میرفت، حالا دیگر IGTV به بخش مهمی از محتواهای روزانۀ کسب و کارها و لیست تماشای کاربران تبدیل شده است. حالا شاید پیش خود بگویید آیا ضرری برای پیج شان ندارد؟ آیا می توانم با Paypal، کارت اعتباری، بیت کوین یا Apple Pay پرداخت کنم؟ آیا مخاطبان شما علاقمند به یادگیری زبان هستند؟ پس اگر قصد خرید فالوور اینستاگرام را دارید، این میتواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد. فرض کنید قصد خرید یک جفت کفش را دارید.

اینستاکده یک راه امن و آسان برای خرید فالوور اینستاگرام ارائه می دهد. در کل، بهترین راه برای تعامل با افراد بهبود محتوای خود، مطالعه بازخورد کاربران و تقویت نوآوری و خلاقیت در ارائه محتواست. در کل، فالوور فعال به کسی گفته میشود که پستها را لایک کرده، کامنت میگذارد و نسبت به فعالیت دیگران بازخورد نشان میدهد. ساعات مختلف روز را برای دریافت بازخورد از طرف فالوئرها امتحان کنید. از طریق دایرکت یا پیام مستقیم با آنها در تماس باشید و سعی کنید هر از گاهی درخواست تک کردن کنید. یکی از راه هایی که کمک می کند تا میزان فالوور های شما روزانه افزایش پیدا کند، تبلیغ کردن پیج خود در صفحات افرادی است که فالوور زیادی دارند. افزایش فالوور های واقعی و لایک های واقعی در اینستاگرام باید توسط افزایش کیفیت محتوای خود باشد. در نتیجه، تعداد لایکها و کامنتهای شما بیشتر شده و در نهایت باعث افزایش فالوئرهای واقعی خواهد شد. به همین دلیل برخی افراد اقدام به افزایش فالوور، چه به صورت رایگان و چه غیر رایگان می کنند. فالووران در هر ۲۴ ساعت سرویس های اینستاگرامی رایگان خود را تمدید می کند و شما می توانید در هر شبانه روز ۵۰ فالوور به طور رایگان دریافت کنید. Igtor: این پنل ارائه دهنده انواع خدمات اینستاگرامی رایگان شامل افزایش فالوور، لایک، کامنت و ویو می شود. خدماتی مانند افزایش فالوور، لایم، ویو و… یکی از قابلیت های فوق العاده ربات اینستاگرام رادیب داشتن عملیات انبوه استوری است که شامل ویو و رای انبوه است.

اگر می خواهید این کار را با سرعت بیشتر انجام دهید می توانید از ربات اینستاگرام فالوجت استفاده کنید. نحوه افزایش فالوور بوسیله تحلیل پیج اینستاگرام، یکی از بهترین کار هایی که به کمک آن می توانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید این است که پیج اینستاگرام خود و بازار یا جامعه هدف خود را تحلیل کنید. بنابر این اگر دنبال آموزش افزایش فالوور و جذب بالای فالوور رایگان و مفید هستید تا آخر این مقاله همراه ما باشید. در این مطلب ما به بررسی روش هایی که چگونه فالوور زیاد کنیم رایگان و غیر پولی را بیان می کنیم. 12 - سرویس فالوورهای پولی در اینستاگرام را جستجو کنید. با برگزاری مسابقه جذاب میتوانید بین ۵۰ تا ۸۰۰ نفر بسته به تعداد فالوورهای شما فالوور جدید جذب کنید. شما نمیخواهید که یک آیپد، یک کارت هدیه چند صد تومانی و یا یک پکیج برای گذراندن تعطیلات (بسته سفر) را به عنوان جایزه به برنده بدهید چرا که تمامی افراد طرفدار این نوع جایزهها هستند و شما در نهایت تعداد بسیاری فالوور خواهید داشت که مخاطب واقعی شما، محصولات و یا خدماتتان نخواهند بود و پس از اتمام مسابقه به راحتی پیج شما را ترک خواهند کرد. چرا که هنوز این تفکر وجود دارد که هر پیجی که تعداد بالایی فالوور داشته باشد از اعتبار بیشتری برخوردار است. هنوز هم کاربران علاقهمند به قرعه کشی و دریافت جایزه هستند، پیج های اینستاگرامی محبوب در بسیاری از اوقات به جای صرف هزینه های سنگین تبلیغات مسابقه ترتیب می دهند و از کاربران می خواهند که پیج را به دوستانشان معرفی کنند.

کلمات مهم را در شروع کپشن بنویسید: حواس بسیاری از کاربران بعد از خواندن چند خط پرت می شود. بنابراین بهتر است مطالب مهم را در همان ابتدا مطرح کنید. بنابراین شما می توانید به راحتی به آن مراجعه کنید و اطلاعات لازم را به دست آورید. با طی کردن این 4 مرحله می توانید به راحتی به اندازه کافی اقدام به خرید فالوور اینستاگرام برای صفحه خود کنید. به عنوان یک تازه وارد به اینستاگرام، باید به خوبی درک کنید که رسیدن به تعداد فالوور بیشتر به خودی خود مقصود نیست، بلکه باید با ارائه محتوایی که به راحتی قابل دسترس است و مورد علاقه کاربران قرار می گیرد، افراد را به خود جذب کرده و تعاملات بیشتری ایجاد کنید. اگر چنین ابزارهایی در دسترس دارید حتماً آدرس اینستاگرامتان را نیز در آن ارائه کنید. هرچه ویترین جذابتری داشته باشید احتمال جذب مخاطبان نیز بیشتر خواهد شد. با تیم محتوایی یک محتوا همراه باشید تا در مورد افزایش فالوور در اینستاگرام و ویژگی های این سایت ها بیشتر صحبت کنیم. چرا باید فالوور اینستاگرام را افزایش دهیم؟ چرا که این فالوئر فعال کسی است که علاوه بر داشتن هویت واقعی، پستهای شما را لایک کرده و برای آنها کامنت میگذارد. چرا داشتن فالوور فعال ضرورت دارد؟ علاوه بر این گزینههایی برای تبلیغ مستقیم پیج در اینستاگرام وجود دارد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر بیش از حد نیز در اینستاگرام فعال هستید، ممکن است الگوریتم های اینستاگرام شما را ربات اینستاگرام در نظر گرفته و به عنوان اسپمر حساب شما را محدود کند. در واقع این طور میتوان گفت که تنها راه کسب درآمد از اینستاگرام، فروش مستقیم محصولات یا ارائه خدمات نیست، بلکه از طریق تبلیغات نیز میتوان پول زیادی به دست آورد؛ اما برای این کار شما باید فالوورهای واقعی زیادی داشته باشید.

برای دستیابی به فالوئر واقعی و فعال، راهکارهای مشخصی وجود دارند. خرید فالوور یکی از راهکارهای بسیار آسان برای جذب فالوور است. به عبارتی بهتر اگر پیجی از تعداد زیادی فالوور در یک مرحله استفاده کند، امکان مسدود شدن پیج و از دست رفتن فالوورها وجود دارد. محصول خرید فالوور بدون ریزش ارزان، این امکان را به شما میدهد که به رتبه پیج خود و بالا رفتن آن کمک کنید. این کار به سرعت کاربر را خسته میکند و باعث ریزش فالوور میشود. درصورت فعال بودن قابلیت رستریکت اینستاگرام برای یک کاربر و کامنت گذاشتنش در زیر یکی از پست های شما، صرفا شما و خودش میتوانید کامنت او را ببینید. ببینید چند نفر ممکن است از شما خوششان بیاید و شما را فالو کنند. یکی از رمزهای مهم برای جذب مخاطب و افزایش سریع فالوور اینستاگرام واقعی این است که ببینید کاربران شما بیشتر در چه زمانهایی میتوانند محتوای شما را مشاهده کنند. یکی از روش های افزایش فالوور واقعی و هدفمند اینستاگرام خرید ربات اینستاگرام است. با این حال نمیتوان هر فالوئر واقعی را به عنوان فالوور فعال به حساب آورد. بر این اساس میتوان نتیجه گرفت که تنها فالوور فعال برای شما سودمند است. ممکن است قبل از دانلود برخی از اپلیکیشنهای فالوور بگیر اینستاگرام کمی در مورد خدمات آنها مردد باشید.

با توجه به توضیحاتی که در مورد قبل به اون اشاره شد با اعتماد بیشتر کاربر مراجعه و بازدید پیج شما نیز بالاتر می رود و اگر محصولی داشته باشید نیز ممکن است فروش آن نیز بیشتر شود.فروش بیشتر همون چیزیه که پیجای فروشگاهی دنبالش و این فرصت میتونه با خرید فالوور و دریافت اعتماد کاربر عملی بشه. در این حالت سعی کنید قسمت بیو یا معرفی صفحه کاربری خود را به گونه ای جذاب طراحی کنید که کاربر با خواندن اطلاعات آن متوجه جدیت شما در کار شود. نکته: همیشه سعی کنید پیشنهادهای جذابی برای کاربران یا طراحی بنر داشته باشید تا ترغیب کند کاربران پیج اینستاگرام را فالوو کنند. از تمام هشتکها به اندازه کافی در پستهای خود استفاده کنید. انسان ها به دنبال هدف ها و برنامه هایی هستند که به آن ها مزیت و امتیازات بیشتری می دهند و اگر بتوانید در قابلیت شخصیتی خود، کیفیت محتوای خود و مزایا و خدمات رضایت بخش، هر چند کوچک، متمرکز شوید، همواره بازگشت کافی به دست خواهید آورد. همچنین اگر محصولی را معرفی میکنید حتماً اطلاعات کافی و لازم را به مخاطب برسانید. بسیاری از برند ها و کسب و کارهای معروف علاوه بر افزایش فالوور حتی برای معرفی محصولاتشان از ربات های اینستاگرام استفاده می کنند. البته این مسابقات زمانی میتوانند فالوورهای شما را افزایش دهند که جوایز خوبی برای آن در نظر گرفته باشید. اگر مشکل بودجه ندارید، به سراغ تبلیغات در صفحات اینستاگرام بروید اما اگر با محدودیت بودجه روبرو هستید و به تازگی می خواهید یک صفحه را راه اندازی کنید، به سراغ روش خرید فالوور بروید تا نتیجه خوبی از آن بگیرید. هنگامی که کاربر متوجه فالوورهای فیک صفحه شما بشود، نمیتواند به شما اعتماد کند و حس خوبی نسبت به صفحه شما نخواهد داشت.

در بیو خود یک دلیل بیاورید که کاربر با فالوو کردن پیج شما چه چیزی را میتواند بدست آورد. اگر فقط می خواهید بهترین محتوای ایجاد شده توسط کاربر درباره خود یا نام تجاری خود را در نمایه اینستاگرام قرار دهید، می توانید با انتخاب به شکل برچسب گذاری مواردی که می خواهید را حذف کنید. علاوه بر این، اینستاگرام پست ها و استوری های برچسب گذاری شده با موقعیت مکانی را در جستجو های مرتبط نشان میدهد و این باعث میشود بازدید پست شما با مخاطب هدف مطمئناً افزایش یابد. قطعا خرید فالوور فیک یک روش سریع برای افزایش فالوور های شما می باشد. شما ممکن است به هدفتان برای رسیدن به تعداد خیلی زیاد از فالوور در یک بازه زمانی نرسیده باشید. علاوه بر عکس و ویدیو، نوشتن کپشنهای جذاب نیز کمک زیادی به جذب فالوور فعال میکند. در واقع میتوانید محتوی تولیدی خود را در اختیار آنها قرار دهید تا با نام و تگ شما آن را منتشر کنند و در سوی مقابل نیز همین کار را هم شما برای آنها انجام دهید؛ فعالیتهای این چنینی سبب افزایش به یکباره فالوورها و اشتراک گذاری فالوورهای غیر اشتراکی بین دو پیج خواهد شد. ترفندی برای افزایش فالور اینستاگرام. برای این کار میتوانید از اطلاعاتی که اینستاگرام در بخش insights در اختیارتان قرار میدهد کمک بگیرید. بنابراین برای تبلیغ و رونق کسب و کار خرید فالوور در اینستاگرام و خرید لایک اینستاگرام برای معرفی هرچه بهتر برندهای تبلیغاتی از اهمیت خاصی برخوردار است. همچنین، انتشار محتوای ویروسی می تواند به خسارت شدید درون شبکه ایجاد کند، بنابراین حتماً باید از انتشار محتوای نامناسب، جدید یا نا آشنا خود داری کرد. شبکه های اجتماعی دیگر و وب سایت ها هم می توانند به عنوان راه هایی عمل کنند که مخاطبان را به سمت پیج اینستاگرام شما هدایت می کنند. همیشه به وعده های خود عمل کنید ، خواه معرفی یک محصول جدید در تاریخ معین، پیشنهادات، کوپن ها و سایر مزایا باشد.

تک کردن به معنی معرفی کردن پیج افراد دیگر در استوری story اینستاگرام خود است. یکی دیگر از افرادی که توانسته در اینستاگرام بیشترین تعداد دنبالکننده را داشته باشد، دوئین جانسون، بازیگر و کشتیگیر آمریکایی است. همچنین گفتهشده که بیشترین کاربرد PCOIN در زمینه تبلیغات و مدلهای کسبوکار آنلاین خواهد بود. از آن گذشته با داشتن اطلاع از اینکه بیشترین بازدید در چه ساعاتی از شبانه روز است و انتشار پستها در آن زمان باعث میشود در ساعتهای اولیه انتشار پست، مخاطبین کامنت گذاشته و همانطور که در بالا گفتیم این مسئله امتیازی است که باعث می­شود پیجمان در اکسپلور اینستا هم دیده شود. یک راه خوب برای فهمیدن اینکه مخاطبین شما چه چیزی می خواهند این است که بینید رقیبتان چه پست هایی می گذارد یا اینکه چه نوع تصویری در وب سایت ها و یا بلاگهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که در حرفه ی شما محبوب است. تصویری را آپلود کنید که در برگیرنده جنبه هایی از محصولی است که قرار است به زودی در اختیار افراد قرار گیرد. به همین منظور می بایست در انتخاب این وب سایت ها کمی بیشتر دقت کنید تا مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار نگیرید. اما ببینیم منظور از فالوئر فعال و واقعی چیست و چگونه میتوان به آن دست یافت. منظور از فالوور فعال چیست؟ ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - افزایش فالوور اینستاگرام رایگان، روش افزایش فالوور های اینستاگرام چیست ؟ تک و تبادل با پیجهای هم حوزه خود باعث افزایش فالوور اینستاگرام میشود و همچنین هدفمندترین افراد را برای کسب و کارتان میتوانید بدست آورید. یعنی شما با استفاده از استوری اینستاگرام پیجهای افرادی را که میخواهید تبادل یا تک داشته باشید را در استوری خود معرفی میکنید و طرف مقابل شما هم همین کار انجام میدهد. بدین ترتیب که با پرداخت هزینۀ تبلیغات، فالوئرهای واقعی را از پیجهای دیگر جذب میکنید.

یک دکمه فالو (دنبال کردن) را در صفحه اصلی وب سایت خود، در صفحه “درباره ما” و سایر مکان های دیگر در وب سایت خود جایگذاری کنید. تنها هدفشان هم فالو کردن فقط در ازای پول است. فقط فالوورها را خریداری نکنید. من فقط به او گفتم متمایز باش! عدم برقراری این شرط، شما را به هیچ موفقیت قابل توجهی نخواهد رساند. این پیجها دارای هیچ گونه جنبۀ ارزشی نبوده و توسط افراد واقعی اداره نمیشوند. این میتواند یک اقدام مفید و مثمر ثمر برای داشتن فالوئرهای واقعی بیشتر باشد. اما مسئلهای که وجود دارد این است که شما با هزینه اندکی که میکنید فالوورهای زیادی را جذب میکنید که میتواند سود آوری زیادی برای شما داشته باشد. این بازیگر و تهیهکننده با ۲۸ میلیون فالوور توانست جایگاه چهل و هفتم را از آن خود کند. البته باید در آخر آن را به برندگان بدهید. کسانی که علاقه مند به موضوع کسب و کار شما هستند کلمات را به فارسی سرچ میکنند. برگه کاوش یا اکسپلور، صفحهای است که در آن کاربران محتوا و حسابهای کاربری جدید را براساس علایق خود کشف میکنند. در این مقاله راجع به افزایش فالوور در اینستاگرام صحبت کردیم و به معرفی روش های آن پرداختیم.

البته، در حالی که هزینه فالوورهای فیک اینستاگرام کم است، اما خرید فالوور باعث می شود تا شهرت و محبوبیت شما در اینستاگرام به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند. کایلی جنر نه تنها یکی از پر نفوذترین چهره های دنیای لوازم آرایشی است، بلکه حتی گفته می شود، او برای به اشتراک گذاشتن هر پست تبلیغی در صفحه اینستاگرام خود، ۱ میلیون دلار درآمد کسب می کند. اگر نام کسب و کار شما قبلاً گرفته شده است، سعی کنید نام کسب و کار خود را به عنوان بخش اول نام کاربری خود حفظ کنید تا وقتی که مردم به دنبال کسب و کار شما هستند بیشتر به شما نزدیک شوند نه کسب و کار رقیب و مشابه شما. هر روز کاربران جدیدی به وب سایت شما میآیند که اولین بار است با شما و کسب و کار شما آشنا شدهاند. با وجود فرصتهای بیشماری که اینستاگرام برای اشخاص و کسبوکارها ایجاد کرده است. در شبکه مجازی اینستاگرام شما میتوانید با ایجاد یک محتوای جذاب که برای بیننده مؤثر واقع شود به خوبی محصولات یا خدمات خود را معرفی کنید و به فروش برسانید و یا اینکه صرفا تلاش کنید تا بیننده جذب کنید و افزایش فالوور داشته باشید. تگ کردن همکارانتان دو فایده اصلی دارد اول اینکه کاربران پیچ شما این رفتار را از بزرگ منشی شما می دانند و بیشتر از شما لذت خواهند برد دوم اینکه فرد تگ شده در اغلب موارد شما را استوری می کند و این هم برای افزایش فالوور شما مفید خواهد بود. به همین دلیل شما برای جذاب کردن پیجتان نیاز به تولید و ثبت عکسها و تصاویر جذاب خواهید داشت. طوری که وقتی کاربری شما را میخواهد فالوو کند این حس به او دست دهد که شما برای پیج زحمت میکشید و برایش تولید محتوا میکنید. این تکنیک بسیار شلخته و کثیف است به طوری که برخی از پیروان شما را ترک می کنند.

آنها را طوری بنویسید که باعث جلب توجه مخاطب به خواندن شود. این فضا دیگه باعث شده ما بسیار بیشتر از چیزی که باید به جلب علاقه و جذب مخاطبان بیشتر توجه داشتیم باشید. با افزودن موقعیت به پستهایتان، میتوانید توجه افراد محلی را جذب کنید. برای جذب فالوور فعال بیشتر لازم است رقبای خود را شناخته و رفتار آنان را تحلیل کنید. با پیجهایی که آنان را دنبال کرده تعامل دارد. علاوه بر اینکه فالوورهای فیک نمیتوانند از محصولات یا خدمات پیج شما خرید کنند یا با محتوای شما تعامل داشته باشند، توسط الگوریتم اینستاگرام هم شناسایی میشوند؛ همین مسئله باعث جریمه شدن پیجتان توسط اینستاگرام میشود. تعداد فالوور در اینستاگرام اهمیت بسیاری دارد چون علاوه بر شهرت بیشتر و جلب اعتماد و سرازیر شدن افراد به پیج شما، موجب افزایش بازدید پست ها و استوری های شما می شود و در صورتی که این فالوورها واقعی باشند به رشد واقعی پیج اینستاگرام شما کمک بسیار زیادی می کنند. به اشتراک گذاشتن پستهای چالشبرانگیز باعث افزایش فالوور فعال شما خواهد شد. در واقع ثابت باقی ماندن بیانگر آن است که عملکرد صفحه شما به نحوی است که نه مخاطبین جدیدی به شما اضافه می شود و نه مخاطبین قدیمی خود را از دست می دهید اما بهتر است تا زمانی که با مشکل ثابت باقی ماندن فالوور در اینستاگرام مواجه شدید با انجام کارهای مختلف اقدام به بالا بردن تعداد دنبال کنندگان خود کرده و با بررسی نقاط ضعف و قوت خود در راستای بهبود صفحه تان قدم بردارید. توجه: مطمئن شوید که نام کسب و کار خود را به طور کامل به فیلد نام در بخش بایو اضافه کنید. به همین دلیل در سراسر جهان به شدت محبوب شده است و هر روز به طور مداوم به کاربران آن اضافه میشود. برای من فالو بر اساس منطقه به شدت اهمیت داره.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر سایت

متن کامل دعای کمیل همراه با ترجمه فارسی آن

اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ بِرَحْمَتِکَ الَّتى وَسِعَتْ کُلَّ شَىْءٍ
خدایا از تو درخواست مى‌کنم، به رحمتت که همه‌چیز را فرا گرفته
وَ بِقُوَّتِکَ الَّتى قَهَرْتَ بِها کُلَّ شَىْءٍ وَ خَضَعَ لَها کُلُّ شَىْءٍ وَ ذَلَّ لَها کُلُّ شَىْءٍ
و به نیرویت که با آن بر هرچیز چیره‌ گشتى و در برابر آن هرچیز فروتنى نموده و همه‌چیز خوار شده
وَ بِجَبَرُوتِکَ الَّتى غَلَبْتَ بِها کُلَّ شَىْءٍ وَ بِعِزَّتِکَ الَّتى لا یَقُومُ لَها شَىْءٌ
و به جبروتت که با آن بر همه‌چیزى فائق‌ آمدى و به عزّتت که چیزى در برابرش تاب نیاورد
وَ بِعَظَمَتِکَ الَّتى مَلاَتْ کُلَّ شَىْءٍ وَ بِسُلْطانِکَ الَّذى عَلا کُلَّ شَىْءٍ
و به بزرگى‌ات که همه‌چیز را پر کرده و به پادشاهى‌ات‌ که برتر از همه‌چیز قرار گرفته
وَ بِوَجْهِکَ الْباقى بَعْدَ فَناءِ کُلِّ شَىْءٍ وَ بِأَسْمائِکَ الَّتى مَلاَتْ اَرْکانَ کُلِّ شَىْءٍ
و به جلوه‌ات که پس از نابودى همه‌چیز باقى است و به نامهایت که پایه‌هاى‌ همه‌چیز را انباشته
وَ بِعِلْمِکَ الَّذى اَحاطَ بِکُلِّ شَىْءٍ وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الَّذى اَضاَّءَ لَهُ کُلُّ شىْءٍ
و به علمت که بر همه‌چیز احاطه نموده، و به نور ذاتت که همه‌چیز در پرتو آن‌ تابنده گشته.
یا نُورُ یا قُدُّوسُ یا اَوَّلَ الاْوَّلِینَ وَ یا آخِرَ الآخِرینَ
اى نور، اى پاک از هر عیب، اى آغاز هر آغاز، و اى پایان هر پایان
اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الذُّنُوبَ الَّتى تَهْتِکُ الْعِصَمَ
خدایا! بیامرز براى من آن گناهانى را که پرده حرمتم مى‌درد
اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الذُّنُوبَ الَّتى تُنْزِلُ النِّقَمَ
خدایا! بیامرز براى من آن گناهانى را که کیفرها را فرو مى‌بارند
اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الذُّنُوبَ الَّتى تُغَیِّرُ النِّعَمَ
خدایا! بیامرز برایم گناهانى را که نعمتها را دگرگون مى‌سازند
اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الذُّنُوبَ الَّتى تَحْبِسُ الدُّعاءَ
خدایا! بیامرز برایم آن گناهانى را که دعا را باز مى‌دارند
اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الذُّنُوبَ الَّتى تُنْزِلُ الْبَلاءَ
خدایا! بیامرز برایم گناهانى که بلا را نازل مى‌کند.
اَللّهُمَّ اغْفِرْلى کُلَّ ذَنْبٍ اَذْنَبْتُهُ وَ کُلَّ خَطیئَةٍ اَخْطَاْتُها
خدایا! بیامرز برایم همه گناهانى را که مرتکب شدم، و تمام خطاهایى که به آنها آلوده گشتم.
اَللّهُمَّ اِنّى اَتَقَرَّبُ اِلَیْکَ بِذِکْرِکَ وَ اَسْتَشْفِعُ بِکَ اِلى نَفْسِکَ
خدایا! با یاد تو به سویت نزدیکى مى‌جویم، و از ناخشنودى تو به درگاه خودت شفاعت می طلبم
وَ اَسْئَلُکَ بِجُودِکَ اَنْ تُدْنِیَنى مِنْ قُرْبِکَ وَ اَنْ تُوزِعَنى شُکْرَکَ وَ اَنْ تُلْهِمَنى ذِکْرَکَ
و از تو خواستارم‌ به جودت مرا به بارگاه قرب خویش نزدیک گردانى و سپاس خود را نصیب من کنى، و یادت را به من الهام نمایى
اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ سُؤالَ خاضِعٍ مُتَذَلِّلٍ خاشِعٍ اَنْ تُسامِحَنى وَ تَرْحَمَنى وَ تَجْعَلَنى بِقَِسْمِکَ راضِیاً قانِعاً وَ فى جَمیعِ الاْحْوالِ مُتَواضِعاً
خدایا! از تو درخواست مى‌کنم، درخواست بنده‌اى فروتن، خوار و افتاده، که با من مدارا نمایى و به من رحم کنى و به آنچه روزى‌ام نموده‌اى‌ خشنود و قانع بدارى و در تمام حالات در عرصه تواضعم بگذارى.
اَللّهُمَّ وَ اَسْئَلُکَ سُؤالَ مَنِ اشْتَدَّتْ فاقَتُهُ وَ اَنْزَلَ بِکَ عِنْدَ الشَّدائِدِ حاجَتَهُ وَ عَظُمَ فیما عِنْدَکَ رَغْبَتُهُ
خدایا! از تو درخواست مى‌کنم درخواست کسى‌که سخت تهیدست‌ شده و بار نیازش را به هنگام گرفتاریها به آستان تو فرود آورده و میلش به آنچه نزد توست فزونى یافته
اَللّهُمَّ عَظُمَ سُلْطانُکَ وَ عَلا مَکانُکَ وَ خَفِىَ مَکْرُکَ وَ ظَهَرَ اَمْرُکَ وَ غَلَبَ قَهْرُکَ وَ جَرَتْ قُدْرَتُکَ وَ لا یُمْکِنُ الْفِرارُ مِنْ حُکُومَتِکَ
خدایا! فرمانروایى‌ بس بزرگ و مقامت والا و تدبیرت پنهان، و فرمانت آشکار، و قهرت چیره، و قدرتت‌ نافذ، و گریز از حکومتت ممکن نیست.
اَللّهُمَّ لا اَجِدُ لِذُنُوبى غافِراً وَ لا لِقَبائِحى ساتِراً وَ لا لِشَىْءٍ مِنْ عَمَلِىَ الْقَبیحِ بِالْحَسَنِ مُبَدِّلاً غَیْرَکَ
خدایا! آمرزنده‌اى براى گناهانم و پرده‌پوشى براى‌ زشتکاری‌هایم و تبدیل کننده‌اى براى کار زشتم به زیبایى
لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ سُبْحانَکَ وَ بِحَمْدِکَ ظَلَمْتُ نَفْسى وَ تَجَرَّأتُ بِجَهْلى وَ سَکَنْتُ اِلى قَدیمِ ذِکْرِکَ لى وَ مَنِّکَ عَلَىَّ.
جز تو نمى‌یابم معبودى جز تو نیست، پاک و منزّهى و به ستایشت برخاسته‌ام، به خود ستم کردم و از روى نادانى جرأت نمودم و به یاد دیرینه‌ات از من و بخششت بر من به آرامش نشستم‌
اَللّهُمَّ مَوْلاىَ کَمْ مِنْ قَبیحٍ سَتَرْتَهُ وَ کَمْ مِنْ فادِحٍ مِنَ الْبَلاءِ اَقَلْتَهُ
خدایا! اى سرور من چه بسیار زشتى مرا پوشاندى و چه بسیار بالاهاى سنگین و بزرگى که از من برگرداندى
وَ کَمْ مِنْ عِثارٍ وَقَیْتَهُ وَ کَمْ مِنْ مَکْرُوهٍ دَفَعْتَهُ وَ کَمْ مِنْ ثَناءٍ جَمیلٍ لَسْتُ اَهْلاً لَهُ نَشَرْتَهُ
و چه بسیار لغزشى که مرا از آن‌ نگهداشتى و چه بسیار ناپسند که از من دور کردى و چه بسیار ستایش نیکویى که شایسته آن نبودم و تو در میان مردم پخش کردى.
اَللّهُمَّ عَظُمَ بَلائى وَ اَفْرَطَ بى سُوءُ حالى وَ قَصُرَتْ بى اَعْمالى وَ قَعَدَتْ بى اَغْلالى
خدایا! بلایم‌ بزرگ شده و زشتى عالم از حدّ گذشته و کردارم خوارم ساخته و زنجیرهاى گناه مرا زمین‌گیر نموده
وَ حَبَسَنى عَنْ نَفْعى بُعْدُ اَمَلى وَ خَدَعَتْنِى الدُّنْیا بِغُرُورِها وَ نَفْسى بِجِنایَتِها وَ مِطالى یا سَیِّدى
و دورى آرزوهایم مرا زندانى ساخته و دنیا با غرورش و نفسم با جنایتش و امروز و فردا کردنم در توبه مرا فریفته
فَاَسْئَلُکَ بِعِزَّتِکَ اَنْ لا یَحْجُبَ عَنْکَ دُعائى سُوءُ عَمَلى وَ فِعالى
اى سرورم از تو درخواست مى‌کنم به عزّتت که مانع نشود از اجابت دعایم به درگاهت، بدى عمل و زشتى کردارم‌
وَ لا تَفْضَحْنى بِخَفِىِّ مَا اطَّلَعْتَ عَلَیْهِ مِنْ سِرّى وَلا تُعاجِلْنى بِالْعُقُوبَةِ عَلى ما عَمِلْتُهُ فى خَلَواتى
و مرا با آنچه از اسرار نهانم مى‌دانى رسوا مسازى و در کیفر آنچه در خلوتهایم انجام دادم‌ شتاب نکنى،
مِنْ سُوءِ فِعْلى وَ اِسائَتى وَ دَوامِ تَفْریطى وَ جَهالَتى وَ کَثْرَةِ شَهَواتى وَ غَفْلَتى
از زشتى کردار و بدى رفتار و تداوم تقصیر و نادانى و بسیارى شهواتم‌ و غفلتم، شتاب نکنى.
وَ کُنِ اللّهُمَّ بِعِزَّتِکَ لى فى کُلِّ الاْحْوالِ رَؤُفاً وَ عَلَىَّ فى جَمیعِ الاُْمُورِ عَطُوفاً.
خدایا! با من در همه احوال مهر ورز و بر من در هر کارم به دیده لطف‌ بنگر
اِلهى وَرَبّى مَنْ لى غَیْرُکَ اَسْئَلُهُ کَشْفَ ضُرّى وَالنَّظَرَ فى اَمْرى
خدایا، پروردگارا، جز تو که را دارم؟ تا برطرف شدن ناراحتى و نظر لطف در کارم را از او درخواست کنم.
اِلهى وَ مَوْلاىَ اَجْرَیْتَ عَلَىَّ حُکْماً اتَّبَعْتُ فیهِ هَوى نَفْسى وَ لَمْ اَحْتَرِسْ فیهِ مِنْ تَزْیینِ عَدُوّى
خداى من‌ و سرور من، حکمى را بر من جارى ساختى که هواى نفسم را در آن پیروى کردم و از فریبکارى آرایش دشمنم‌ نهراسیدم
فَغَرَّنى بِما اَهْوى وَ اَسْعَدَهُ عَلى ذلِکَ الْقَضاءُ فَتَجاوَزْتُ بِما جَرى عَلَىَّ مِنْ ذلِکَ بَعْضَ حُدُودِکَ وَ خالَفْتُ بَعْضَ اَوامِرِکَ
پس مرا به خواهش دل فریفت و بر این امر اختیار و اراده‌ام یاریش نمود، پس بدینسان و بر پایه‌ گذشته‌هایم از حدودت گذشتم، و با برخى از دستوراتت مخالفت نمودم
فَلَکَ الْحَمْدُ عَلَىَّ فى جَمیعِ ذلِکَ وَ لا حُجَّةَ لى فیما جَرى عَلَىَّ فیهِ قَضاؤُکَ وَ اَلْزَمَنى حُکْمُکَ وَ بَلاؤُکَ
پس حمد تنها از آن تواست‌ در همه اینها. و مرا هیچ حقى نیست در آنچه بر من از سوى قضایت جارى شده و فرمان و آزمایشت ملزمم نموده.
وَ قَدْ اَتَیْتُکَ یا اِلهى بَعْدَ تَقْصیرى وَ اِسْرافى عَلى نَفْسى مُعْتَذِراً نادِماً مُنْکَسِراً مُسْتَقیلاً مُسْتَغْفِراً مُنیباً مُقِرّاً مُذْعِناً مُعْتَرِفاً
اى‌ خداى من اینک پس از کوتاهى در عبادت و زیاده‌روى در خواهشهاى نفس عذرخواه، پشیمان، شکسته‌دل، جویاى گذشت‌ طالب آمرزش، بازگشت‌کنان با حالت اقرار و اذعان و اعتراف به گناه
لا اَجِدُ مَفَرّاً مِمّا کانَ مِنّى وَ لا مَفْزَعاً اَتَوَجَّهُ اِلَیْهِ فى اَمْرى غَیْرَ قَبُولِکَ عُذْرى وَ اِدْخالِکَ اِیّاىَ فى سَعَةِ رَحْمَتِکَ،
بى‌آنکه گریزگاهى از آنچه از من سرزده بیابم و نه پناهگاهى که به آن رو آورم‌ پیدا کنم، جز اینکه پذیراى عذرم باشى، و مرا در رحمت فراگیرت بگنجایى
اَللّهُمَّ فَاقْبَلْ عُذْرى وَارْحَمْ شِدَّةَ ضُرّى وَ فُکَّنى مِنْ شَدِّ وَثاقى
خدایا! پس عذرم را بپذیر، و به بدحالى‌ام رحم کن و رهایم ساز از بند محکم گناه.
یا رَبِّ ارْحَمْ ضَعْفَ بَدَنى وَ رِقَّةَ جِلْدى وَ دِقَّةَ عَظْمى
پروردگارا! بر ناتوانى جسمم و نازکى پوستم و نرمى استخوانم رحم کن.
یا مَنْ بَدَءَ خَلْقى وَ ذِکْرى وَ تَرْبِیَتى وَ بِرّى وَ تَغْذِیَتى هَبْنى لاِبْتِداءِ کَرَمِکَ وَ سالِفِ بِرِّکَ بى
اى که آغازگر آفرینش و یاد و پرورش و نیکى بر من و تغذیه‌ام بوده‌اى، اکنون مرا ببخش به همان کرم نخستت، و پیشینه احسانت بر من
یا اِلهى وَ سَیِّدى وَ رَبّى اَتُراکَ مُعَذِّبى بِنارِکَ بَعْدَ تَوْحیدِکَ وَ بَعْدَ مَا انْطَوى عَلَیْهِ قَلْبى مِنْ مَعْرِفَتِکَ وَ لَهِجَ بِهِ لِسانى مِنْ ذِکْرِکَ وَاعْتَقَدَهُ ضَمیرى مِنْ حُبِّکَ
اى خداى من و سرور و پروردگارم، آیا مرا به آتش دوزخ عذاب نمایى، پس از اقرار به یگانگى‌ات و پس از آنکه دلم از نور شناخت تو روشنى گرفت و زبانم در پرتو آن به ذکرت گویا گشت و پس از آنکه درونم از عشقت لبریز شد
وَ بَعْدَ صِدْقِ اعْتِرافى وَ دُعائى خاضِعاً لِرُبُوبِیَّتِکَ؟
و پس از صداقت در اعتراف و درخواست خاضعانه‌ام در برابر پروردگارى‌ات.
هَیْهاتَ اَنْتَ اَکْرَمُ مِنْ اَنْ تُضَیِّعَ مَنْ رَبَّیْتَهُ اَوْ تُبْعِدَ مَنْ اَدْنَیْتَهُ اَوْ تُشَرِّدَ مَنْ آوَیْتَهُ اَوْ تُسَلِّمَ اِلَى الْبَلاءِ مَنْ کَفَیْتَهُ وَ رَحِمْتَهُ
باور نمى‌کنم چه آن بسیار بعید است و تو بزرگوارتر از آن هستى که پرورده‌ات را تباه کنى یا آن را که به‌ خود نزدیک نموده‌اى دور نمایى یا آن را که پناه دادى از خود برانى یا آن را که خود کفایت نموده‌اى و به او رحم کردى به موج بلا واگذارى!
وَ لَیْتَ شِعْرى یا سَیِّدى وَ اِلهى وَ مَوْلاىَ اَتُسَلِّطُ النّارَ عَلى وُجُوهٍ خَرَّتْ لِعَظَمَتِکَ ساجِدَةً وَ عَلى اَلْسُنٍ نَطَقَتْ بِتَوْحیدِکَ صادِقَةً وَ بِشُکْرِکَ مادِحَةً
اى کاش مى‌دانستم‌ اى سرورم و معبودم و مولایم، آیا آتش را بر صورتهایى که براى عظمتت سجده‌کنان بر زمین نهاده شده مسلطّ مى‌کنى و نیز بر زبانهایى که صادقانه به توحیدت و به سپاست مدح‌کنان گویا شده
وَ عَلى قُلُوبٍ اعْتَرَفَتْ بِاِلهِیَّتِکَ مُحَقِّقَةً وَ عَلى ضَمائِرَ حَوَتْ مِنَ الْعِلْمِ بِکَ حَتّى صارَتْ خاشِعَةً وَ عَلى جَوارِحَ سَعَتْ اِلى اَوْطانِ تَعَبُّدِکَ طائِعَةً وَ اَشارَتْ بِاسْتِغْفارِکَ مُذْعِنَةً
و هم بر دلهایى که بر پایه تحقیق به خداوندیت اعتراف‌ کرده. و بر نهادهایى که معرفت به تو آنها را فرا گرفته تا آنجا که در پیشگاهت خاضع شده و به اعضایى که‌ مشتاقانه به سوى پرستشگاههایت شتافته‌اند و اقرارکنان جویاى آمرزش تو بوده‌اند.
ما هکَذَا الظَّنُّ بِکَ وَ لا اُخْبِرْنا بِفَضْلِکَ عَنْکَ یا کَریمُ یا رَبِّ
شگفتا این همه را به آتش بسوزانى! هرگز چنین‌ گمانى به تو نیست و از فضل تو چنین خبرى داده نشده اى بزرگوار، اى پروردگار
وَ اَنْتَ تَعْلَمُ ضَعْفى عَنْ قَلیلٍ مِنْ بَلاءِ الدُّنْیا وَ عُقُوباتِها وَ ما یَجْرى فیها مِنَ الْمَکارِهِ عَلى اَهْلِها
و تو از ناتوانى‌ام در برابر اندکى از غم و اندوه دنیا و کیفرهاى آن و آنچه که زا ناگواریها بر اهلش مى‌گذرد آگاهى
عَلى اَنَّ ذلِکَ بَلاءٌ وَ مَکْرُوهٌ قَلیلٌ مَکْثُهُ یَسیرٌ بَقائُهُ قَصیرٌ مُدَّتُهُ
با آنکه این غم و اندوه و ناگوارى درنگش کم بقایش اندک و مدّتش کوتاه است.
فَکَیْفَ احْتِمالى لِبَلاءِ الآخِرَةِ وَ جَلیلِ وُقُوعِ الْمَکارِهِ فیها
پس چگونه خواهد بود تابم در برابر بلاى آخرت، و فرود آمدن ناگواریها در آن جهان بر جسم و جانم
وَهُوَ بَلاءٌ تَطُولُ مُدَّتُهُ وَ یَدُومُ مَقامُهُ وَ لا یُخَفَّفُ عَنْ اَهْلِهِ لاِنَّهُ لا یَکُونُ اِلاّ عَنْ غَضَبِکَ وَاْنتِقامِکَ وَ سَخَطِکَ
و حال انکه زمانش طولانى و جایگاهش ابدى است و تخفیفى براى‌ اهل آن بلا نخواهد بو، چرا که مایه آن بلا جز از خشم و انتقام و ناخشنودى تو نیست
وَ هذا ما لا تَقُومُ لَهُ السَّمواتُ وَالاَْرْضُ یا سَیِّدِى فَکَیْفَ لى وَ اَنَا عَبْدُکَ الضَّعیفُ الذَّلیلُ الْحَقیرُ الْمِسْکینُ الْمُسْتَکینُ
و این چیزى است که تاب نیاورند در برابرش آسمانها و زمین، اى سرور من تا چه رسد به من؟ و حال آنکه من بنده ناتوان، خوار و کوچک، زمین‌گیر و درمانده توأم.
یا اِلهى وَ رَبّى وَ سَیِّدِى وَ مَوْلاىَ لاِىِّ الاُْمُورِ اِلَیْکَ اَشْکُو وَ لِما مِنْها اَضِجُّ وَ اَبْکى؟ لألیمِ الْعَذابِ وَ شِدَّتِهِ اَمْ لِطُولِ الْبَلاءِ وَ مُدَّتِهِ؟
اى خداى من و پروردگارم و سرور و مولایم، براى کدامیک از دردهایم به حضرتت شکوه کنم و براى کدامین گرفتاریم‌ به درگاهت بنالم و اشک بریزیم. آیا براى دردناکى عذاب و سختى‌اش، یا براى طولانى شدن بلا و زمانش
فَلَئِنْ صَیَّرْتَنى لِلْعُقُوباتِ مَعَ اَعْدائِکَ وَ جَمَعْتَ بَیْنى وَ بَیْنَ اَهْلِ بَلائِکَ وَ فَرَّقْتَ بَیْنى وَ بَیْنَ اَحِبّائِکَ وَ اَوْلیائِکَ،
پس اگر مرا در عقوبت و مجازات با دشمنانت قرار دهى، و بین من و اهل عذابت جمع کنى، و میان من و عاشقان و دوستانت جدایى اندازى
فَهَبْنى یا اِلهى وَ سَیِّدِى وَ مَوْلاىَ وَ رَبّى صَبَرْتُ عَلى عَذابِکَ فَکَیْفَ اَصْبِرُ عَلى فِراقِکَ
اى خدا و آقا و مولا و پروردگارم، بر فرض که بر عذابت شکیبائى ورزم، ولى بر فراقت چگونه صبر کنم
وَ هَبْنى صَبَرْتُ عَلى حَرِّ نارِکَ فَکَیْفَ اَصْبِرُ عَنِ النَّظَرِ اِلى کَرامَتِکَ اَمْ کَیْفَ اَسْکُنُ فِى النّارِ وَ رَجائى عَفْوُکَ
و گیرم اى خداى من‌ بر سوزندگى آتشت صبر کنم، اما چگونه چشم‌پوشى از کرمت را تاب آورم یا چگونه در آتش، سکونت‌ گزینم و حال آنکه امید من گذشت و عفو تواست.
فَبِعِزَّتِکَ یا سَیِّدى وَ مَوْلاىَ اُقْسِمُ صادِقاً لَئِنْ تَرَکْتَنى ناطِقاً لاَضِجَّنَّ اِلَیْکَ بَیْنَ اَهْلِها ضَجیجَ الآمِلینَ
پس به عزّتت اى آقا و مولایم سوگند صادقانه مى‌خورم، اگر مرا در سخن گفتن آزاد بگذارى‌ در میان اهل دوزخ به پیشگاهت سخت ناله سر دهم همانند ناله آرزومندان
وَ لاَصْرُخَنَّ اِلَیْکَ صُراخَ الْمَسْتَصْرِخینَ وَ لاََبْکِیَنَّ عَلَیْکَ بُکاءَ الْفاقِدینَ
و به درگاهت بانگ بردارم، همچون بانگ آنان‌که خواهان دادرسى هستند و هر آینه به آستانت گریه کنم چونان که مبتلا به فقدان عزیزى مى‌باشند
وَ لاَُنادِیَنَّکَ اَیْنَ کُنْتَ یا وَلِىَّ الْمُؤْمِنینَ یا غایَةَ آمالِ الْعارِفینَ یا غِیاثَ الْمُسْتَغیثینَ یا حَبیبَ قُلُوبِ الصّادِقینَ وَ یا اِلهَ الْعالَمینَ
و صدایت مى‌زنم: کجایى اى سرپرست مؤمنان، آرى کجایى اى نهایت‌ آرزوى عارفان، اى فریادرس خواهندگان فریادرس، اى محبوب دلهاى راستان و اى معبود جهانیان‌.
«اَفَتُراکَ سُبْحانَکَ یا اِلهى وَ بِحَمْدِکَ تَسْمَعُ فیها صَوْتَ عَبْدٍ مُسْلِمٍ سُجِنَ فیها بِمُخالَفَتِهِ وَ ذاقَ طَعْمَ عَذابِها بِمَعْصِیَتِهِ وَ حُبِسَ بَیْنَ اَطْباقِها بِجُرْمِهِ وَ جَریرَتِهِ
آیا این چنین است، اى خداى منزّه، و ستوده که در دوزخ بشنوى صداى بنده مسلمانى که براى مخالفتش با دستورات تو زندانى شده و مزه عذابش را به خاطر نافرمانى چشیده و میان درکات دوزخ به علّت جرم و جنایتش محبوس شده
وَ هُوَ یَضِجُّ اِلَیْکَ ضَجیجَ مُؤَمِّلٍ لِرَحْمَتِکَ وَ یُنادیکَ بِلِسانِ اَهْلِ تَوْحیدِکَ وَ یَتَوَسَّلُ اِلَیْکَ بِرُبُوبِیَّتِکَ
و حال آنکه در درگاهت سخت ناله‌ مى‌زند، همچون ناله آن‌که آرزومند رحمت توست، و با زبان اهل توحیدت تو را مى‌خواند، و به ربوبیّتت به پیشگاهت توسّل مى‌جوید
یا مَوْلاىَ فَکَیْفَ یَبْقى فِى الْعَذابِ وَ هُوَ یَرْجُوا ما سَلَفَ مِنْ حِلْمِکَ
اى مولاى من، چگونه در عذاب بماند و حال آنکه امید به بردبارى گذشته‌ات دارد
اَمْ کَیْفَ تُؤْلِمُهُ النّارُ وَ هُوَ یَأمُلُ فَضْلَکَ وَ رَحْمَتَکَ
یا آتش چگونه او را به درد آورد درحالى‌که بخشش و رحمت تو را آرزو دارد.
«اَمْ کَیْفَ یُحْرِقُهُ لَهیبُها وَ اَنْتَ تَسْمَعُ صَوْتَهُ وَ تَرى مَکانَهُ
یا چگونه شعله آتش او را بسوزاند درحالى‌که فریادش را مى‌شنوى و جایش را مى‌بینى‌
اَمْ کَیْفَ یَشْتَمِلُ عَلَیْهِ زَفیرُها وَ اَنْتَ تَعْلَمُ ضَعْفَهُ
یا چگونه آتش او را دربر بگیرد و حال آنکه از ناتوانى‌اش خبر دارى
اَمْ کَیْفَ یَتَقَلْقَلُ بَیْنَ اَطْباقِها وَ اَنْتَ تَعْلَمُ صِدْقَهُ
یا چگونه در طبقات دوزخ به این سو و آن سو کشانده شود درحالى‌ که راستگوى‌اش را مى‌دانى
اَمْ کَیْفَ تَزْجُرُهُ زَبانِیَتُها وَ هُوَ یُنادیکَ یا رَبَّهُ
یا چگونه فرشته‌هاى عذاب او را با خشم برانند و حال آنکه تو را به پروردگاریت مى‌خواند
اَمْ کَیْفَ یَرْجُو فَضْلَکَ فى عِتْقِهِ مِنْها فَتَتْرُکُهُ فیها
یا چگونه ممکن است بخششت را در آزادى از دوزخ امید داشته باشد و تو او را در انجا به همان حال واگذارى؟
هَیْهاتَ ما ذلِکَ الظَّنُ بِکَ وَ لاَالْمَعْرُوفُ مِنْ فَضْلِکَ وَ لا مُشْبِهٌ لِما عامَلْتَ بِهِ الْمُوَحِّدینَ مِنْ بِرِّکَ وَ اِحْسانِکَ
همه این امور از بنده‌نوازى تو بس دور است، هرگز گمان ما به تو این نیست و نه از فضل تو چنین گویند و نه به آنچه که از خوبى و احسانت با اهل توحید رفتار کرده‌اى شباهتى دارد.
«فَبِالْیَقینِ اَقْطَعُ لَوْ لا ما حَکَمْتَ بِهِ مِنْ تَعْذیبِ جاحِدیکَ وَ قَضَیْتَ بِهِ مِنْ اِخْلادِ مُعانِدیکَ لَجَعَلْتَ النّارَ کُلَّها بَرْداً وَ سَلاماً وَ ما کانَ لاِحَدٍ فیها مَقَرّاً وَ لا مُقاماً
پس به یقین مى‌دانم که اگر فرمانت در به‌ عذاب کشیدن منکران نبود و حکمت به همیشگى بودن دشمنانت در آتش صادر نمى‌شد، هر آینه سرتاسر دوزخ را سرد و سلامت مى‌کردى و براى احدى در آنجا قرار و جایگاهى نبود
لکِنَّکَ تَقَدَّسَتْ اَسْماؤُکَ اَقْسَمْتَ اَنْ تَمْلأها مِنَ الْکافِرینَ مِنَ الْجِنَّةِ وَالنّاسِ اَجْمَعینَ وَ اَنْ تُخَلِّدَ فیهَا الْمُعانِدینَ
امّا تو که مقدّس است نامهایت‌ سوگند یاد کردى که دوزخ را از همه کافران چه پرى و چه آدمى پر سازى و ستیزه‌جویان را در آنجا همیشگى و جاودانه بدارى‌
وَ اَنْتَ جَلَّ ثَناؤُکَ قُلْتَ مُبْتَدِئاً وَ تَطَوَّلْتَ بِالاِْنْعامِ مُتَکَرِّماً، اَفَمَنْ کانَ مُؤْمِناً کَمَنْ کانَ فاسِقاً لا یَسْتَوُونَ
و هم تو -که ثنایت برجسته و والا است- به این گفته ابتدا کردى و با نعمتهایت کریمانه تفضّل فرمودى «آیا مؤمن همانند فاسق‌ است؟ نه، مساوى نیستند».
«اِلهى وَ سَیِّدى فَاَسْئَلُکَ بِالْقُدْرَةِ الَّتى قَدَّرْتَها وَ بِالْقَضِیَّةِ الَّتى حَتَمْتَها وَ حَکَمْتَها وَ غَلَبْتَ مَنْ عَلَیْهِ اَجْرَیْتَها
اى خدا و سرور من، از تو خواستارم به قدرتى که مقدّر نمودى و به فرمانى که حتمیتش دادى و بر همه استوارش نمودى و بر کسى‌که بر او اجرایش کردى چیره ساختى
اَنْ تَهَبَ لى فى هذِهِ اللَّیْلَةِ وَ فى هذِهِ السّاعَةِ کُلَّ جُرْمٍ اَجْرَمْتُهُ وَ کُلَّ ذَنْبٍ اَذْنَبْتُهُ وَ کُلَّ قَبِیحٍ اَسْرَرْتُهُ وَ کُلَّ جَهْلٍ عَمِلْتُهُ کَتَمْتُهُ اَوْ اَعْلَنْتُهُ اَخْفَیْتُهُ اَوْ اَظْهَرْتُهُ
که در این شب و در این ساعت بر من ببخشى هر جرمى‌ که مرتکب شدم و هر گناهى که به آن آلوده گشتم و هر کار زشتى را که پنهان ساختم و هر نادانى که آن را بکار گرفتم‌ خواه پنهان کردم یا آشکار، نهان ساختم یا عیان و هر کار زشتى که دستور ثبت آن را به نویسندگان بزرگوار دادى.
وَ کُلَّ سَیِّئَةٍ اَمَرْتَ بِاِثْباتِهَا الْکِرامَ الْکاتِبینَ الَّذینَ وَکَّلْتَهُمْ بِحِفْظِ ما یَکُونُ مِنّى وَ جَعَلْتَهُمْ شُهُوداً عَلَىَّ مَعَ جَوارِحى
آنان‌که بر ضبط آنچه از من سر زند گماشتى و آنان را نیز گواهانى بر من قرار دادى علاوه بر اعضایم و خود فراتر از آنها مراقب من بودى
وَ کُنْتَ اَنْتَ الرَّقیبَ عَلَىَّ مِنْ وَرائِهِمْ وَالشّاهِدَ لِما خَفِىَ عَنْهُمْ وَ بِرَحْمَتِکَ اَخْفَیْتَهُ وَ بِفَضْلِکَ سَتَرْتَهُ
و شاهد بر آنچه که از آنان پنهان ماند و به یقین با رحمتت پنهان ساختى و با فضلت‌ پوشاندى
وَ اَنْ تُوَفِّرَ حَظّى مِنْ کُلِّ خَیْرٍ اَنْزَلْتَهُ اَوْ اِحْسانٍ فَضَّلْتَهُ اَوْ بِرٍّ نَشَرْتَهُ اَوْ رِزْقٍ بَسَطْتَهُ اَوْ ذَنْبٍ تَغْفِرُهُ اَوْ خَطَاءٍ تَسْتُرُهُ
و اینکه از تو مى‌خواهم از هرچیزى‌که نازل کردى یا احسانى که تفضّل نمودى یا برّ و نیکى که گستردى‌ یا رزقى که پراکندى یا گناهى که بیامرزى یا خطایى که بپوشانى، پرورگارا، پروردگارا، پروردگارا!
«یا رَبِّ یا رَبِّ یا رَبِّ یا اِلهى وَ سَیِّدى وَ مَوْلاىَ وَ مالِکَ رِقّى یا مَنْ بِیَدِهِ ناصِیَتى یا عَلیماً بِضُرّى وَ مَسْکَنَتى یا خَبیراً بِفَقْرى وَ فاقَتى
اى خداى من‌ اى سرور من، اى مولاى من و اختیار دارم، اى کسى‌که مهارم به دست اوست، اى آگاه از پریشانى و ناتوانى‌ام‌ اى داناى تهیدستى و نادارى‌ام
یا رَبِّ یا رَبِّ یا رَبِّ اَسْئَلُکَ بِحَقِّکَ وَ قُدْسِکَ وَ اَعْظَمِ صِفاتِکَ وَ اَسْمائِکَ اَنْ تَجْعَلَ اَوْقاتى مِنَ اللَّیْلِ وَالنَّهارِ بِذِکْرِکَ مَعْمُورَةً وَ بِخِدْمَتِکَ مَوْصُولَةً وَ اَعْمالى عِنْدَکَ مَقْبُولَةً
پروردگارا! پروردگارا! پروردگارا! از تو درخواست مى‌کنم به حقّت و قدست و بزرگ‌ترین‌ صفات و نامهایت که همه اوقاتم را از شب و روز به یادت آباد کنى و به خدمتگزاریت‌ پیوسته بدارى. و اعمالم را در پیشگاهت قبول فرمایى
حَتّى تَکُونَ اَعْمالى وَ اَوْرادى کُلُّها وِرْداً واحِداً وَ حالى فى خِدْمَتِکَ سَرْمَداً
تا آنکه اعمال و اورادم هماهنگ، همسو و همواره باشد و حالم در خدمت تو پاینده گردد.
«یا سَیِّدى یا مَنْ عَلَیْهِ مُعَوَّلى یا مَنْ اِلَیْهِ شَکَوْتُ اَحْوالى
اى سرور من، اى آن‌که بر او تکیه دارم، اى آن‌که شکوه حالم را تنها به سوى او برم
یا رَبِّ یا رَبِّ یا رَبِّ قَوِّ عَلى خِدْمَتِکَ جَوارِحى وَاشْدُدْ عَلَى الْعَزیمَةِ جَوانِحى وَ هَبْ لِىَ الْجِدَّ فى خَشْیَتِکَ وَالدَّوامَ فِى الاِْتِّصالِ بِخِدْمَتِکَ
اى پروردگارم، اى پروردگارم، اى پروردگارم اعضایم را در راه خدمتت نیرو بخش و دلم را بر عزم و همّت محکم کن، و کوشش در راستاى پروایت و دوام در پیوستن به خدمتت را به من ارزانى دار
حَتّى اَسْرَحَ اِلَیْکَ فى مَیادینِ السّابِقینَ وَ اُسْرِعَ اِلَیْکَ فِى الْبارِزینَ وَ اَشْتاقَ اِلى قُرْبِکَ فِى الْمُشْتاقینَ وَ اَدْنُوَ مِنْکَ دُنُوَّ الْمُخْلِصینَ وَ اَخافَکَ مَخافَةَ الْمُوقِنینَ وَ اَجْتَمِعَ فى جِوارِکَ مَعَ الْمُؤْمِنینَ
تا به سویت برانم در میدانهاى‌ پیشتازان و به سویت بشتابم در میان شتابندگان و به کوى قربت آیم در میان مشتاقان و همانند مخلصان به تو نزدیک شوم و چون یقین آوردگان از جاه تو بهراسم و با اهل ایمان در جوارت گرد آیم.
«اَللّهُمَّ وَ مَنْ اَرادَنى بِسُوءٍ فَاَرِدْهُ وَ مَنْ کادَنى فَکِدْهُ
خدایا! هرکس مرا به بدى قصد کند تو قصدش کن، و هرکس با من مکر ورزد تو با او مکر کن
وَاجْعَلْنى مِنْ اَحْسَنِ عَبیدِکَ نَصیباً عِنْدَکَ وَ اَقْرَبِهِمْ مَنْزِلَةً مِنْکَ وَ اَخَصِّهِمْ زُلْفَةً لَدَیْکَ فَاِنَّهُ لا یُنالُ ذلِکَ اِلاّ بِفَضْلِکَ
و مرا از بهره‌مندترین بندگانت نزد خود، و نزدیک‌ترینشان در منزلت به تو و مخصوص‌ ترینشان در رتبه به پیشگاهت بگردان، زیرا این همه به دست نیاید جز به فضل تو
وَ جُدْلى بِجُودِکَ وَاعْطِفْ عَلَىَّ بِمَجْدِکَ وَاحْفَظْنى بِرَحْمَتِکَ وَاجْعَلْ لِسانى بِذِکْرِکَ لَهِجاً وَ قَلْبى بِحُبِّکَ مُتَیَّماً
خدایا! با جودت به من جود کن و با بزرگواریت به من نظر کن و با رحمتت مرا نگاهدار و زبانم را به ذکرت گویا کن، و دلم را به محبتت شیفته و شیدا فرما
وَ مُنَّ عَلَىَّ بِحُسْنِ اِجابَتِکَ وَ اَقِلْنى عَثْرَتى وَاغْفِرْ زَلَّتى
و بر من منّت گذار با پاسخ نیکویت و لغزشم را نادیده انگار و گناهم را ببخش
فَاِنَّکَ قَضَیْتَ عَلى عِبادِکَ بِعِبادَتِکَ وَ اَمَرْتَهُمْ بِدُعائِکَ وَ ضَمِنْتَ لَهُمُ الاِْجابَةَ
زیرا تو بندگانت را به بندگى فرمان دادى و به دعا و درخواست از خود امر کردى و اجابت دعا را براى آنان ضامن شدى.
«فَاِلَیْکَ یا رَبِّ نَصَبْتُ وَجْهى وَ اِلَیْکَ یا رَبِّ مَدَدْتُ یَدى
پس اى‌ پروردگار من تنها روى به سوى تو داشتم و دستم را تنها به جانب تو دراز کردم
فَبِعِزَّتِکَ اسْتَجِبْ لى دُعائى وَ بَلِّغْنى مُناىَ وَ لا تَقْطَعْ مِنْ فَضْلِکَ رَجائى وَاکْفِنى شَرَّ الْجِنِّ وَالاِْنْسِ مِنْ اَعْدائى
پس تو را به عزّتت سوگند مى‌دهم که دعایم را اجابت کنى‌ و مرا به آرزویم برسانى، و امیدم را از فضلت ناامید نکنى، و شرّ دشمنانم را از پرى و آدمى از من کفایت کنى.
یا سَریعَ الرِّضا اِغْفِرْ لِمَنْ لا یَمْلِکُ اِلا الدُّعاءَ فَاِنَّکَ فَعّالٌ لِما تَشاءُ
اى‌ خدایى که زود از بنده‌ات خشنود مى‌شوى، بیامرز آن را که جز دعا چیزى ندارد، همانا تو هرچه بخواهى انجام مى‌دهى
یا مَنِ اسْمُهُ دَواءٌ وَ ذِکْرُهُ شِفاءٌ وَ طاعَتُهُ غِنىً اِرْحَمْ مَنْ رَأسُ مالِهِ الرَّجاءُ وَ سِلاحُهُ الْبُکاءُ
اى آن‌که نامش دوا و یادش‌ شفا و طاعتش توانگرى است، رحم کن به کسى‌که سرمایه‌اش امید و سازوبرگش اشک‌ریزان است
یا سابِغَ النِّعَمِ یا دافِعَ النِّقَمِ یا نُورَ الْمُسْتَوْحِشینَ فِى الظُّلَمِ یا عالِماً لا یُعَلَّمُ
اى فروریزنده نعمتها اى دورکننده بلاها، اى روشنى‌ بخش وحشت‌ زدگان در تاریکیها، اى داناى ناآموخته
صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَافْعَلْ بى ما اَنْتَ اَهْلُهُ وَ صَلَّى اللّهُ عَلى رَسُولِهِ وَالاْئِمَّةِ الْمَیامینَ مِنْ آلِهِ وَ سَلَّمَ تَسْلیماً کَثیراً.
بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، و با من چنان کن تو را شاید، و درود و سلام فراوان خدا بر پیامبرش و بر امامان‌ خجسته از خاندانش.
 

متن کامل دعای کمیل همراه با ترجمه فارسی آن
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر سایت