انواع مختلفی از مکمل های بدنسازی برای ورزشکاران وجود دارد و هر فردی با توجه به نیاز و هدف خود باید مکمل ورزشی مناسب را مصرف کند. البته باید در نظر داشت که آزمون و خطا با این مکمل ها به دلیل قیمت بالا و تنوع زیاد بسیار سخت است. بنابراین انتخاب بهترین گزینه از بین آنها آسان نیست. این مکمل ها شامل پودرهای بدنسازی و قرص های بدنسازی است. باید بدانیم که مکمل های غذایی برای ورزشکارانی ساخته می شود که هدفشان افزایش حجم عضلانی است زیرا این ورزشکاران بعد از تمرینات سخت به تغذیه پروتئینی نیاز دارند تا بدن بعد از تمرین دچار ریزش نشود. برای خرید مکمل اصل با ما همراه باشید.

تغذیه فیزیکی چیست؟

مکمل های بدن سازی مواد خوراکی هستند که دلیل تولید این محصولات افزایش انرژی و قدرت بدنی ورزشکاران است. البته در تبلیغات اغلب فروشندگان و تولیدکنندگان مکمل ها ادعا می کنند که تمامی محصولات آنها قابلیت افزایش سطح انرژی و قدرت بدن ورزشکار را پس از استفاده دارد. اما این ویژگی تنها دلیل استفاده برخی از ورزشکاران از این مکمل ها نیست، بلکه از آسیب های ناشی از ضربه ها و حوادث حین ورزش نیز جلوگیری می کند. غذاهایی که برای افزایش قدرت و عملکرد در ورزشکاران طراحی شده اند. تولیدکنندگان و فروشندگان این محصولات ادعا می کنند که مواد تشکیل دهنده آنها ارگونومیک هستند، یعنی توانایی افزایش قدرت بدنی و انرژی را دارند. برخی از افراد از این مکمل های ارگوژنتیک برای کاهش احتمال آسیب در حین تمرین و بهبود سریعتر استفاده می کنند.

تحقیقات انجام شده در مورد انواع مکمل های غذایی تولید شده نشان می دهد که این محصولات به دلیل خواص منحصر به فرد و ترکیب عالی از پرفروش ترین و محبوب ترین ها هستند. البته مواد تشکیل دهنده این مکمل ها شامل کافئین، پروتئین، ویتامین ها و اسیدهای آمینه است. در آمریکا بیشتر پول صرف مکمل های ورزشی می شود.

انواع مکمل های بدنسازی

برای این ورزشکاران از انواع مکمل های ورزشی استفاده می شود تا سطح انرژی آنها بعد از ورزش افزایش یابد و در عین حال به عضلات آنها حجیم شود. زیرا این مکمل ها حاوی موادی هستند که به ورزشکاران در رسیدن به اهدافشان کمک می کند. از جمله این نوع مکمل های بدنسازی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

برای افزایش حجم اضافه کنید

مکمل هایی برای افزایش قدرت

مکمل های چربی سوز

مکمل های بدنسازی

باید بدانید که مکمل بدنسازی باید حاوی مواد مقوی و مفید برای بدن باشد که بررسی ها نشان داده این مواد به تنهایی خاصیت و تاثیری ندارند اما اگر این ترکیبات مختلف در مکمل گنجانده شود می تواند نیازها را برطرف کند البته ، برخی از ترکیبات با یکدیگر سازگار نیستند و جذب بدن نمی شوند و سریع منتشر می شوند به همین دلیل بسیاری از توسعه دهندگان هزینه زیادی را صرف تحقیقات و آزمایش های مختلف افزونه های بازی نمی کنند. در مورد هر یک از این مکمل ها برای امتحان اطلاعات کسب کنید

در صورت استفاده صحیح از مکمل ها، پودرهای پروتئینی می توانند در عضله سازی و تامین پروتئین لازم موثر باشند. اما تحقیقات می گوید: استفاده از پودر پروتئین به تنهایی باعث افزایش حجم عضلات نمی شود و برای افزایش حجم باید ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات مصرف کرد و انجام تمرینات قدرتی را فراموش نکنید. برای خرید پودر اولترا وی پرو یونیورسال نوتریشن کلیک کنید.

مزایای استفاده از واکسن

استفاده از داروهای بدنسازی مزایای زیادی دارد که مهمترین آن افزایش حجم عضلات در حین ورزش است که طرفداران زیادی در بین ورزشکاران دارد. حتما می دانید که گینرها یا مکمل های کربوپروتئین حاوی نشاسته یا قند ساده با نسبت نشاسته به پروتئین متفاوت هستند. این ترکیبات از یک طرف به افزایش توده عضلانی کمک می کنند و از طرف دیگر باعث افزایش وزن می شوند. البته این مکمل ها حاوی مواد بی شماری دیگر از جمله ویتامین ها، آنزیم ها و مواد معدنی هستند که همگی در بهبود عملکرد بدن نقش دارند. گروه اول به افزایش وزن ورزشکاران لاغر کمک می کند، در حالی که گروه دوم به طور موثر توده عضلانی را افزایش می دهد.

عوارض استفاده از پودر بدنسازی

مکمل های ورزشی دارای عوارض جانبی هستند که می تواند در همه مردان و زنان در هر سنی ظاهر شود. در ادامه به این عوارض خواهیم پرداخت.

محصول خشونت: کافئین یکی از موادی است که در بسیاری از مکمل های ورزشی یافت می شود که مصرف بیش از حد مجاز باعث عصبانیت در رفتار انسان می شود. بنابراین در صورت مصرف بیش از حد مکمل، باعث ایجاد خشم در فردی که بیش از حد از آن استفاده کرده است، می شود.

تجمع آب در بدن: این مشکل زمانی رخ می دهد که مقدار بسیار زیادی در فرمول مکمل کراتین وجود داشته باشد و این ماده به تنهایی نیز قابل استفاده باشد. کراتین به ورزشکاران کمک می کند در طول تمرینات سخت انرژی خود را از دست ندهند و ماهیچه های قوی به دست آورند، اما باعث احتباس آب در بدن و افزایش وزن نیز می شود.

لکه های قرمز و احساس سوزن سوزن شدن روی پوست: مکمل های ورزشی حاوی ترکیبی به نام نیاسین هستند. این ماده به ورزشکاران کمک می کند در حین ورزش های سنگین خسته نشوند. برخی افراد پس از مصرف این مکمل دچار سوزش در پا می شوند که از عوارض جانبی این مکمل ها محسوب نمی شود.