صرع مسری نیست و به دلیل بیماری روانی و یا عقب ماندگی ذهنی نیست. صرع یک اختلال سیستم عصبی مرکزی است که در آن فعالیت سلول عصبی در مغز از هم گسیخته و مختل می شود و باعث حمله یا دوره هایی از رفتارها و احساسات غیرعادی و گاهی از دست دادن هوشیاری خواهد شد. یکی از مواردی که باعث بوی بد دهان یا به اصطلاح پزشکی هالیتوز (halitosis) می شود التهاب و عفونت لثه است. علائم مختلف در حین عود یا حمله ممکن است ظاهر شود. برخی از افراد عقب مانده ذهنی، ممکن است تشنج داشته باشند. اما این به آن معنا نیست که هر فردی که بیماری صرع دارد، عقب مانده ذهنی می باشد. اما در ناحیه کمر هم غیر معمول نیست. همچنین درمان صرع با نوروفیدبک به دلیل غیر دارویی بودنش یکی از مطمئن ترین روش ها می باشد. بعد از جراحی سر، سکته و یا دیگر مشکلاتی که اتصالات غیر طبیعی را ایجاد می کنند. در این بیماری سلول های عصبی یا نورون ها، پیام های غیرطبیعی دریافت می کنند. اختلال در سیم کشی مغز، عدم تعادل عصبی و انتقال دهنده های عصبی و یا ترکیبی از این عوامل. نیکوتین در سیگار بر روی گیرنده های انتقال دهنده های عصبی اثر می متخصص مغز و اعصاب تهران کند.

برخی افراد مبتلا به صرع، دارای سطح بالایی از تحریک کننده های انتقال دهنده های عصبی می باشند که باعث افزایش فعالیت عصبی می گردد. از نشان های این نوع از بیماری صرع گاهی خیره شدن، چشمها،پلک زدن پیاپی و پرش هایی در لب ها میباشد. اختلالات تکاملی که از بیماری هایی همچون اوتیسم یا نوروفیبروماتوز نشأت می گیرند که موجب ایجاد بیماری صرع می شوند. صرع با اختلالات متابولیسمی، فلج مغزی و اوتیسم همراه است. صرع، یک اختلال مغزی است. 5- آسیب های مادرزادی: آسیب های مغزی پیش از تولد ناشی از عفونت مادر، تغذیه نامناسب و کمبود اکسیژن نیز میتواند مبنای شکل گیری بیماری صرع باشد. برخلاف سایر گزینه های دهانشویه، آب آلوئه ورا نیازی به رقیق سازی ندارد. ۱- هرگاه کودک شما به علت سرماخوردگی یا هر عفونت دیگری دچار تب شدید شد حتما ” با استفاده منظم از داروی ضد تب ( استامینوفن ) و پا شویه با آب ولرم تب کودک را کاهش دهید . در این صورت نیز لازم است والدین حتما غریق نجات را در جریان بیماری کودک قرار دهند.در برخی از استخرها کلاههایی با رنگ مخصوص برای این افراد در نظر گرفته میشود که برای نجات فرد موثر است.افراد دچار صرع باید از حمام کردن در مواقعی که در منزل تنها هستند خودداری کنند و حتما در حمام را باز بگذارند.

والدین باید معلمها، مسئولان مدرسه و هر کسی که با کودک در ارتباط است را از بیماری فرزند خود مطلع کنند. در این تشنج هم ممکن است فرد مبتلا به بیماری صرع به طور ناگهانی زمین بخورد و سقوط کند، اما عضلات او خشک نیستند، بلکه دیگر کنترلی روی آنها ندارد و میتوان گفت شبیه به کسی که بیهوش شده به زمین میخورد. صرع بزرگ: در صرع بزرگ فرد بدون هیچ هشدار یا علائم قبلی، بهطور ناگهانی دچار سفتی عضلانی شده و نقش زمین میشود. بیماران مبتلا به سلیاک که عدم تحمل به گلوتن گندم را دارند و یا عفونت انگل مغز دارند نیز می توانند به صرع مبتلا شوند. به طور معمول در زمان انجام این تست بیمار به هیچ عنوان احساس بدی نخواهد داشت و خطری نیز او را تهدید نمی کند. به طور کلی، با گذشت زمان و مصرف دارو و یا جراحی، تشنج کم و یا متوقف می شود. کمبود خواب، مصرف الکل، استرس و یا تغییرات هورمونی. علاوه بر گزینه های درمانی ذکر شده در بالا، پزشک ممکن است، تغییرات سبک زندگی مختلفی را برای مدیریت بهتر علائم صرع پیشنهاد کند. اغلب افراد مبتلا به صرع زندگی کاملی دارند و فعال زندگی می کنند، اما ممکن است بنا به شرایط، برخی از تغییرات در شیوه زندگی آنها ایجاد شود.

اگر این حالات بدون دلایل خاصی اتفاق بیافتد، بهتر است بیمار با پزشک مشورت کند، چون ممکن است نشان های از یک حمله ی صرع قریبالوقوع باشد.از علایم دیگر در کودکان، افت تحصیلی و مشکل تحصیلی، به خصوص در درس املا می باشد. عفونت های مادرزادی، عدم تغذیه صحیح و کمبود اکسیژن. به تغذیه خود اهمیت دهید. اختلال در حرکت مولکول ها در داخل و خارج از غشا، اختلال در تغذیه و تعمیرات سلول غشایی. در برخی افراد، نگاه کردن به رقص نور و یا صفحه کامپیوتر نیز ممکن است باعث صرع شود. اگر تشنج شدید باشد، باعث صدمه زدن به مغز می شود. اما سندرومهای شدید چالشهای زیادی را برای کودکان به وجود میآورند و حتی با درمان ممکن است منجر به بروز اختلالات رشدی در کودکان شوند. بسیاری از افرادی که مبتلا به صرع تشخیص داده میشوند و تحت درمان قرار میگیرند، میتوانند در صورت استفاده از داروها طبق برنامه، زندگی کامل و فعال داشته باشند و بسیاری بدون حمله زندگی کنند.. 23.سوال: آیا می توان از داروی Ethosuximideبه همراه Valproateبرای درمان صرع کودکان بهره گرفت؟ در این مطلب همه آن چه که باید در مورد تشخیص تشنج با استفاده از نوار مغز بدانید در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.