با پیشرفت تکنولوژی انواع ماشین لباسشویی تولید و در بازار موجود می باشد. هر ماشین لباسشویی عملکرد متفاوتی دارد، اما برخی از آنها عملکردهای مشابهی نیز دارند. به طور کلی انواع ماشین لباسشویی به ماشین لباسشویی درب از جلو، ماشین لباسشویی از بالا، ماشین لباسشویی دوبل، ماشین لباسشویی سطلی، ماشین لباسشویی جیبی، ماشین لباسشویی دو درب، ماشین لباسشویی قابل حمل و انواع دیگر تقسیم می شود که در ادامه به آنها پرداخته خواهد شد. در این مقاله از سایت برفاب به معرفی آنها می پردازیم.تعمیر ظرفشویی بوش در تهران خود را به پایدار سرویس بسپارید.

انواع ماشین لباسشویی

اگر قصد خرید ماشین لباسشویی را دارید اما نمی دانید چه نوع ماشین لباسشویی با چه عملکردی بخرید، در این قسمت اطلاعات خوبی به دست خواهید آورد.

ماشین لباسشویی درب جلو

امروزه این نوع ماشین لباسشویی در بسیاری از خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد زیرا استفاده از آن بسیار آسان است و کارایی های زیادی دارد. این واشر حاوی مقدار محدودی آب است و از روش زیر و پایین برای تمیز کردن لباس استفاده می کند. پس از پر شدن محفظه داخلی با آب، فرآیند شستشو شروع شده و پس از چند دقیقه با مخلوط شدن مواد شوینده با آب، به پایان می رسد. این شوینده بهترین نتیجه را می گیرد و مایع کمتری تولید می کند.

ماشین لباسشویی درب ورودی به دلیل کارایی و ویژگی هایی که دارد نسبت به سایر انواع ماشین لباسشویی مقرون به صرفه تر است. یکی از ویژگی های ماشین لباسشویی درب جلو، شستن لباس ها با رطوبت کمتر به صورت چرخش دایره ای، کاهش زمان خشک شدن و مصرف انرژی کمتر است. همچنین این ماشین لباسشویی ها هنگام شستن لباس ها صدای کمتری تولید می کنند که مشتریان زیادی را به خود جذب کرده است. نکته جالب توجه در مورد این ماشین لباسشویی این است که می توانید از فضای بالای آن به خوبی استفاده کنید و چیزهای دیگری را در آن قرار دهید. ظرفیت این ماشین‌ها از 4 تا 24 کیلوگرم می‌باشد.

ماشین لباسشویی با درب بالا

ماشین لباسشویی های با درب بالا برای مخزنی که دارند آب زیادی مصرف می کنند اما از طرف دیگر ماشین لباسشویی های تمام اتوماتیک قیمت بسیار پایین تری دارند. یک ماشین لباسشویی با درب بالا، لباس ها را به صورت چرخشی می شویند در حالی که مواد شوینده را با آب و لباس مخلوط می کنند. جابجایی این ماشین های لباسشویی بسیار آسان است و فضای کمتری را اشغال می کنند. یکی از ویژگی های این ماشین لباسشویی شستشوی کوچک آن است که لباس ها را بسیار سبک و سریع شستشو می دهد.

یکی از معایب این مدل محدودیت روش های شستشو است که باعث کاهش کاربرد آن می شود. انواع ماشین لباسشویی درب از بالا دارای ظرفیت 3 تا 7 کیلوگرم می باشد که برای لباس های 2 یا 3 نفر کافی است. این ماشین لباسشویی در هنگام شستشو صدای زیادی تولید می کند و لرزش های زیادی دارد.

ماشین لباسشویی دوقلو

این نوع ماشین لباسشویی دوبل به 3 دسته تقسیم می شود که یکی دو درب در بالا، دیگری درب دوبل در جلو، آخرین درب دوبل در بالا و یکی درب ورودی. این ماشین لباسشویی ظرفیت بسیار بالایی دارد و برای خانواده های پرجمعیت استفاده می شود. در برخی مدل ها یکی از درب ها برای خشک کردن و دیگری برای شستشو است، در مدل های دیگر هر دو درب برای شستشو می باشد. قیمت این مدل از ماشین لباسشویی نسبت به ماشین لباسشویی های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک گرانتر است بنابراین اگر تنها زندگی می کنید خرید ماشین لباسشویی اتوماتیک را به شما توصیه می کنیم.

ماشین لباسشویی سطلی

اول از همه به شما بگوییم که این نوع ماشین لباسشویی نسبت به ماشین لباسشویی های قبلی ارزان تر و کم مصرف تر است. یکی از معایب این ماشین لباسشویی این است که بارگیری و تخلیه لباس ها دشوار است. این ماشین لباسشویی نسبت به ماشین لباسشویی های سنتی، ماشین لباسشویی دوقلو و ماشین لباسشویی دو درب ارزان تر است و برای 2 تا 4 نفر مناسب است. ظرفیت این ماشین لباسشویی ها 4.5 تا 20 کیلوگرم می باشد. اگر مشکل فضا و محیطی ندارید این ماشین لباسشویی بهترین انتخاب برای شماست. مکان های زیادی وجود دارد که ماشین لباسشویی سطلی می تواند فضای زیادی را اشغال کند.

ماشین لباسشویی جیبی

تکنولوژی آنقدر پیشرفته است که می توانید ماشین لباسشویی را در جیب خود حمل کنید ماشین لباسشویی جیبی یک نوع ماشین لباسشویی بسیار کوچک است که ما در خانه داریم که برای شستن انواع لباس ها مناسب است. این ماشین لباسشویی ها دارای محفظه نگهداری مواد شوینده هستند و برای سفرهای کوتاه بسیار مفید هستند. همانطور که از نام این ماشین لباسشویی پیداست در جیب و کیف شما جا می شود و هر زمان که بخواهید می توانید از آن استفاده کنید. این ماشین لباسشویی با باتری کار می کند و با فشار یک دکمه شروع به کار می کند و می تواند انواع لکه ها را با مواد شوینده پاک کند.

ماشین لباسشویی دو درب

ماشین لباسشویی دو درب کاربردهای زیادی دارد. یکی از موارد استفاده اضافه کردن لباس دیگری در طول چرخه شستشو است. برای مثال، فرض کنید تمام لباس‌هایتان را داخل دستگاه گذاشته‌اید و آن را روشن کرده‌اید، اما بعد یادتان می‌آید که یک لباس باقی مانده است. در این حالت درب دوم به شما این امکان را می دهد که بتوانید لباس های باقی مانده را به راحتی به لباس هایی که می شویید اضافه کنید. قیمت این ماشین لباسشویی بسیار مناسب و مصرف آب آن بسیار کم است. این ماشین ها اغلب دارای ظرفیت بار در محدوده 4 تا 18 کیلوگرم هستند.

ماشین لباسشویی قابل حمل

در بین انواع ماشین لباسشویی، نوع جیبی آن قیمت مناسبی دارد و برای افرادی که خانه اجاره ای دارند و یا در خانه یا آپارتمان زندگی می کنند مناسب است. برخی از ماشین های لباسشویی دارای باتری هستند و می توانید در سفر از آنها استفاده کنید. برای شارژ باتری کافی است آن را به برق وصل کنید و در صورت شارژ شدن باتری فقط از برق استفاده کنید. ظرفیت ماشین لباسشویی از 2 تا 10 کیلوگرم متغیر است و برای یک خانواده 2 تا 3 نفره مناسب است.

هنگام استفاده از این ماشین لباسشویی ها باید ثبات و تعادل ماشین لباسشویی را هنگام راه اندازی آن در نظر بگیرید. برخی از ماشین های لباسشویی قابل حمل نیازی به ترازو ندارند و به آنها بدون ترازو می گویند. نحوه کار این ماشین لباسشویی به این صورت است که لباس ها را در درب بالایی قرار داده و ماشین لباسشویی را به برق وصل می کند. مواد شوینده را در محفظه مورد نیاز بریزید و بقیه را در ماشین لباسشویی بگذارید

ماشین لباسشویی و خشک کن

ماشین لباسشویی و خشک کن اغلب به صورت بسته بندی نشده است، به این معنی که این دو ماشین به طور جداگانه تولید و توزیع می شوند. امروزه برندهایی که در زمینه تولید لوازم خانگی فعالیت می کنند، سعی در ادغام فناوری های یکدیگر دارند و نتیجه آن ترکیبی از خشک کن و ماشین لباسشویی بود. خشک کن و ماشین لباسشویی ترکیب بسیار هوشمندی هستند که یکی از اهداف آن خشک کردن لباس ها پس از شستشو و استفاده است.

این ماشین لباسشویی بسیار مقرون به صرفه است و برای افرادی که همیشه عجله دارند و به لباس های تمیز و اتو شده نیاز دارند خوب است زیرا می تواند لباس ها را سریع بشویید. تنها نقطه ضعف این ماشین لباسشویی این است که برق زیادی مصرف می کند زیرا ماشین لباسشویی در یک طرف و خشک کن در طرف دیگر قرار دارد.